پنج‌شنبه 12 میزان 1403 برابر با Thursday, 3 October , 2024

تازه‌ترین‌ها:

بسته شدن سفارت افغانستان اشتباه اخلاقی و دیپلماتیک است

به گزارش ایراف، نشریه دیپلمات در یادداشتی تازه در مورد بسته شدن سفارت افغانستان در لندن نوشته است که چگونه می توان دیپلماسی را با درهای بسته هماهنگ کرد؟

در این یادداشت آمده است که سفارت افغانستان در لندن نماینده دیپلماتیک یا قانونی طالبان نیست. کارمندان و دیپلمات های آن توسط نظام پیشین افغانستان منصوب شده و هیچ ربطی به طالبان ندارند.

این مکان اگرچه نمایندگی یک دولت منحل شده است اما به عنوان صدایی برای مردم افغانستان عمل می کند. این یادداشت نوشته است که این اقدام، اشتباه دیپلماتیک و اخلاقی است.

دیپلمات در مورد پیامدهای این اقدام نوشته است که اولاً بسته شدن سفارت افغانستان در لندن عواقب انسانی جدی برای هزاران تبعه افغانستان مقیم انگلیس دارد که به خدمات ضروری ارائه شده توسط این سفارتخانه متکی هستند. همچنین پیامدهای دیپلماتیک و حقوقی برای دولت انگلیس دارد که این اقدام نشان دهنده غفلت از رفاه مردم افغانستان است.

دوم آنکه تصمیم بسته شدن سفارت افغانستان در لندن، موجب بی احترامی و بی اعتنایی به ماده 45 کنوانسیون وین است.

سوم، ثالثاً، سفارت افغانستان در لندن نمونه ای از «سفارت بدون دولت شناخته شده» نیست. از سال 1996 تا 2001، زمانی که طالبان بر افغانستان حکومت می کردند، رژیم آنها توسط هیچ کشور غربی به رسمیت شناخته نشد. سفارت افغانستان در لندن که در آن زمان هیچ ارتباطی با رژیم طالبان نداشت، در آن دوره فعال بود. تنها تفاوت این است که در آن زمان، نماینده یک دولت در تبعید بود.
در بخش دیگری از این یادداشت آمده است که مردم عادی نباید به خاطر وضعیت نظام سیاسی کشور خود مجازات شوند.

پیشنهاد:   انگلیس ده‌ها مهاجر افغان را بازداشت کرد

در نهایت، این تحلیل پیش بینی می کند که بسته شدن سفارت افغانستان در لندن، دولت انگلیس را در موقعیتی قرار می دهد که ممکن است مجبور شود با طالبان، حکومتی که آن را به رسمیت نمی شناسد، درگیر شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=36449

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *