جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

دیدار «سهیل شاهین» با مقامات انگلیس

رئیس دفتر سیاسی حکومت سرپرست افغانستان با کاردار سفارت انگلیس برای افغانستان در دوحه دیدار و گفت‌وگو کرد.

بنا بر گزارش ایراف، سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی حکومت سرپرست افغانستان از دیدار خود با رابرت چترتون دیکسن، کاردار سفارت انگلیس برای افغانستان خبر داد.

به نوشته شاهین، او در دیدار با کاردار سفارت انگلیس برای افغانستان در مورد روابط دوجانبه، برگزاری نشست آینده دوحه در مورد افغانستان و برخی موضوعات دیگر گفتگو کرده است.

این در حالی است که دومین نشست نمایندگان کشورها به ابتکار سازمان ملل متحد در ماه آینده میلادی در دوحه برگزار می‌شود و در آن از حکومت سرپرست افغانستان هم دعوت شده است.

نشست یادشده براساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل راه‌اندازی می‌شود که معرفی یک نماینده ویژه برای افغانستان و بررسی راه‌های ادغام افغانستان به جامعه جهانی بخشی از دستور کار آن است.

حکومت سرپرست افغانستان اما تعیین نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان را با وجود یوناما غیرضروری دانسته و با آن مخالفت کرده است.

دیدار شاهین با کاردار سفارت انگلیس برای افغانستان همچنین در شرایطی صورت می‌گیرد که لندن دو روز پیش میزبان نشستی با حضور رهبران ضد حکومت سرپرست افغانستان بود که در آن همه آنها بر مبارزه نظامی و نفی راهکار صلح آمیز برای ایجاد تغییر تأکید کردند.

کابل تاکنون به نشست لندن واکنش رسمی نشان نداده است.

بیشتر بخوانید” با وجود یونوما نیازی به تعیین نماینده ویژه نیست

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=3487

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *