شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
دو ماه پس از درگیری‌های بدخشان؛ رهبر طالبان با مقامات نظامی این ولایت دیدار کرد-ایراف

به گزارش ایراف: خبرگزاری دولتی باختر که در سه سال گذشته زير نظر طالبان اداره می‌شود، نوشته است که هبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان در دیدار با مسئولان محلی و نظامی شهرستان‌های ولایت بدخشان بر اجرای عدالت، وحدت، استحکام نظام و برخورد نیک با مردم تاکید کرده است.

باختر در ادامه نوشته است که مسئولان محلی بدخشان مشکلات و خواسته‌های مردم در مناطق مختلف را با رهبر طالبان در میان گذاشته‌اند.

باختر در حالی از دیدار مسئولان محلی و نظامی بدخشان با رهبر طالبان گزارش می‌دهد که ولایت بدخشان در ماه‌های گذشته شاهد درگیری‌هایی میان نیروهای مخالف طالبان با نیروهای نظامی حکومت سرپرست افغانستان بوده است.

روزنامه هشت صبح در روز ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در این باره نوشته است که به‌دنبال درگیری میان جنگجویان طالبان و معترض محلی در ولایت بدخشان، یک باشنده محل به قتل رسید و دست‌کم ۱۰ تن دیگر در پی شلیک جنگجویان طالبان زخمی شدند.

اعتراضات بدخشان پس از آن آغاز شد که طالبان با هدف مبارزه با مواد مخدر وارد خانه‌های مردم شدند. پس از آن موضوع به مسایل قومی کشیده شد و مردم خواستار خروج نیروهای غیربومی طالبان از بدخشان و تغییر نیروهای مبارزه با مواد مخدر شدند.

پیشنهاد می شود: کشاورزان بدخشان خواستار پرداخت پول وعده داده شده از سوی طالبان شدند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=26298

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها