شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
دو انفجار در شرق و غرب کابل؛ مخالفان مدعی کشتن ۷ عضو طالبان شدند-ایراف

گزارش‌ها از کابل حاکی است که حوالی شامگاه امروز (دوشنبه ۴ تیر) صدای دو انفجار در شرق و غرب پایتخت شنیده شده است. همزمان دو گروه شبه نظامی مخالف طالبان ادعا کرده‌اند که ۷ نیروی امنیتی طالبان را کشته‌اند.

به گزارش ایراف، منابع محلی می‌گویند که شامگاه امروز دوشنبه ۴ تیر صدای دو انفجار بزرگ در شرق و غرب کابل شنیده شده است. در پی این رویدادها دو گروه شبه نظامی که علیه طالبان می‌جنگند مدعی شدند که در این حملات ۷ عضو طالبان را کشته و سه نفر دیگر را زخمی کرده‌اند.

«جبهه آزادی» که یک نیروی شبه نظامی است که علیه طالبان می‌جنگد، با انتشار اعلامیه‌ای در ایکس، مسئولیت انفجار اول در غرب شهر کابل را به‌عهده گرفته و نوشته است که نیرو‌های این جبهه یک ایست‌ بازرسی سیار طالبان را در صد متری «سه‌راهی علاءالدین» هدف قرار داده‌اند که در نتیجه آن ۵ نیروی طالبان کشته و دو نفر دیگر آنان زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر، «جبهه مقاومت ملی» دیگر گروه شبه نظامی ضد طالبان هم مدعی شده که نیروهای این جبهه شامگاه امروز بر یک پاسگاه طالبان در منطقه «سرای لغمان» حوزه نهم امنیتی شهر کابل، حمله کرده‌اند که در نتیجه آن دو نیروی طالبان کشته و یک نفر دیگر آنان زخمی شده است.

طالبان غالبا درباره رویدادهای امنیتی و حملات مسلحانه مخالفان خود، اظهار نظر نمی‌کند؛ اما اخیرا آنتونیو گوترش؛ دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که «جبهه آزادی» در سه ماه اخیر ۱۴ حمله علیه نیروهای طالبان در کابل، انجام داده که در مقایسه با بازه زمانی قبل از آن که ۲۴ حمله صورت گرفته بود، کاهش یافته است.

در این گزارش همچنین آمده بود که «جبهه مقاومت ملی» نیز طی سه ماه ۲۹ حمله علیه نیروهای طالبان انجام داده است.

حملات امروز در حالی صورت می‌گیرد که جریان‌های سیاسی و نظامی مخالف طالبان در یک کنفرانس دو روزه در وین پایتخت اتریش، گردهم آمده اند تا درباره آینده افغانستان، گفت‌وگو کنند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=26180

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها