دوشنبه 18 سرطان/تیر 1403 برابر با Monday, 8 July , 2024
پاکستان درباره تهدیدهای تروریستی در افغانستان ابراز نگرانی کرد

به گزارش ایراف، ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در یک نشست خبری اعلام کرد که هیات پاکستانی با حضور در سومین نشست دوحه حمایت خود را از بهبود وضعیت افغانستان اعلام کرده است.

او همچنین گفت که آصف درانی، نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان در این نشست در مورد نگرانی‌‌های این کشور از تهدیدات تروریستی که از افغانستان متوجه پاکستان است، صحبت کرده است.

زهرا بلوچ، در این نشست افزود که در دیدار دوجانبه میان پاکستان و افغانستان در حاشیه این نشست دو کشور در مورد نگرانی‌های مشترک مانند صلح و امنیت صحبت شده است.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که اسلام آباد از زمان بازگشت دوباره طالبان به افغانستان تهدیدات امنیتی فزاینده‌ای را در خاک خود تجربه کرده و معتقد است که این حملات از خاک افغانستان سرچشمه می‌گیرد.

در همین حال، این کشور به تازگی با طرح عملیات «عزم استحکام» به دنبال تامین امنیت خود به ویژه از جانب افغانستان است.

چنانچه به گفته آصف علی زرداری، وزیر دفاع پاکستان این عملیات پناهگاه‌های فرامرزی تی تی پی در خاک افغانستان را مورد حمله قرار می‌دهد.

او همچنین تاکید کرد که این روند ادامه خواهد یافت و با دولت افغانستان در مورد آن صحبت نخواهد شد.

اظهارنظرهایی که واکنش تند مقامات طالبان را برانگیخت.

وزارت دفاع طالبان در بیانیه‌ای گفت که این اظهارات به نفع هیچ کسی نخواهد بود، سخنان خواجه آصف، ناسنجیده و تلاش برای گل آلود کردن آب است.

وزارت دفاع طالبان در این اعلامیه هشدار داد که هرکس با هر بهانه‌ای به حریم ما تجاوز کند، مسئولیت عواقب آن به دوش او خواهد بود.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست نیز در واکنش به این گفته‌ها عنوان کرد که پاکستان باید مشکلات داخلی‌اش را خودش حل کند و به هیچ کس اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان علیه کسی استفاده کند.

او همچنین افزود که جنگ راه حل نیست.

در همین حال؛ آصف درانی، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان پس از بازگشت از دوحه گفت که روابط این کشور با طالبان چندان تیره نیست و امیدواریم به زودی  مذاکرات رسمی آغاز شود.

درانی در مصاحبه به عرب نیوز گفت: امیدواریم گفتگوهای رسمی زودتر آغاز شود.

مسئله افزایش حملات تروریستی در پاکستان و متهم کردن افغانستان به دست داشتن در این حملات از جانب اسلام آباد، منجر به تیرگی روابط دو کشور شده است. این درحالی است که با بازگشت طالبان انتظار می رفت روابط کابل و اسلام آباد در سطح خوبی قرار بگیرد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=27697

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها