سهیل شاهین: مشکلات افغانستان با گفت‌وگو حل شود نه با جنگ، فشار و تحریم

به گزارش ایراف، شماری از اعضای هیات طالبان که به ریاست ذبیح الله مجاهد به دوحه سفر کرده است قبل از برگزاری نشست دوحه ۳ در گفتگو با خبرنگاران در مورد مسایل افغانستان از جمله رفع تحریم ها از راه تعامل و گفتگو صحبت کردند.

سهیل شاهین، از اعضای هیات طالبان در نشست دوحه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که آیا در مورد وضعیت زنان و دختران در این نشست صحبت خواهد شد، گفت که در این زمینه باید به شکل خصوصی صحبت شود.

او افزوده است که آنچه را رسانه‌ها در مورد وضعیت زنان و دختران در افغانستان منعکس می‌کند، صحت ندارد، چون حقوق زنان براساس چارچوب «اسلامی» تامین شده است.

این مقام اعزامی طالبان با توجه به دعوت نشدن نمایندگان جامعه مدنی در نشست دوحه ۳ گفت که این نشست نیاز به حضور جامعه مدنی ندارد، چرا که در این نشست روی مسایل مختلف افغانستان از جمله مواد مخدر و بخش خصوصی صحبت می شود.

این مقام طالبان با اشاره به منع کشت تریاک در افغانستان هم گفت که حکومت آن‌ها کشت مواد مخدر را در این کشور ریشه کن کرده و ۴ میلیون معتاد که از دولت قبلی به میراث مانده بود را جمع آوری کرده است.

شاهین افزود از زمانی که کشت تریاک ممنوع اعلام شده؛ کشاورزان در افغانستان با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه شده اند، او از جامعه جهانی خواست که باید برای کشاورزان در افغانستان کشت بدیل مواد مخدر را فراهم کند.

به گفته سهیل شاهین به دلیل اینکه تجار افغانستان در زمینه انتقال پول و معاملات تجاری با مشکلات مواجه هستند باید هرچه زودتر تحریم ها علیه افغانستان برداشته شود.

شاهین افزود که به دلیل وضع تحریم ها علیه افغانستان، قیمت اجناس افزایش یافته که این مورد مردم را دچار مشکل کرده است.

قرار است نشست دوحه ۳  بعد از ظهر امروز یکشنبه به میزبانی سازمان ملل با حضور هیأت اعزامی طالبان در مورد افغانستان آغاز شود، نشستی که به دلیل عدم حضور مخالفان طالبان، انتقادات زیادی را در پی داشته است.

پیشنهاد می شود: امید طالبان به لغو تحریم ها در نتیجه نشست دوحه

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=27157

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها