دستگیری اعضای تی تی پی در پاکستان

به گزارش ایراف به نقل از دان نیوز، سخنگوی پلیس مبارزه با تروریسم پنجاب(CTD) گفت: 129 عملیات اطلاعاتی در شهرهای مختلف پنجاب انجام و 7 تروریست دستگیر شدند.

این سخنگو با بیان اینکه اداره مبارزه با تروریسم پنجاب این عملیات را در لاهور، بکر، اتک، وهاری، بهاولپور و جنگ انجام داد، افزود: 2 تروریست خطرناک تحریک طالبان پاکستان (تی تی پی) به همراه اسلحه و مهمات از مرکز استان و بکر دستگیر شدند.

سخنگوی اداره مبارزه با تروریسم پنجاب گفت که مواد منفجره، سلاح، بمب های دست ساز، 2 گوشی تلفن همراه، جزوه های ممنوعه و پول نقد نیز از تروریست ها کشف شد.

لازم به ذکر است که در تاریخ 14 مهرماه، CTD پنجاب 18 تروریست از جمله 3 تروریست تی تی پی را در حین انجام 134 عملیات اطلاعاتی در شهرهای مختلف این استان دستگیر کرده بود.

سخنگوی CTD گفت که این عملیات در مرکز استان لاهور، خوشاب، گجرانوالا، پک پتن، بهاول نگر، راولپندی، فیصل آباد، شیخ پوره، مندی بهاالدین و میانوالی انجام شد.

لازم به ذکر است که چندی پیش دولت پاکستان به همه وزارتخانه ها و ادارات دولتی دستور داد که از کلماتی مانند «فتنه الخوارج» برای تحریک طالبان پاکستان استفاده کنند.

سپهبد احمد شریف، مدیر کل روابط عمومی ارتش پاکستان (ISPR) در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته بود که دولت اخیراً تحریک طالبان پاکستان فتنه الخوارج نامیده است؛ نامی که پس از آن این سازمان تروریستی به همین نام نوشته و خوانده شود. زیرا «این یک فتنه است و ربطی به دین اسلام و پاکستان ندارد».

در اطلاعیه صادره از سوی دولت پاکستان همچنین آمده است که وزارت کشور پاکستان همچنین به تمامی ادارات دولتی دستور داد تا از عناوین «مفتی» یا «حافظ» در تمام اسناد رسمی برای افراد مرتبط با سازمان های تروریستی ممنوعه استفاده نکنند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=38476

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *