دوشنبه 26 سنبله 1403 برابر با Monday, 16 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

دستگیری اعضای یک شبکه داعش توسط طالبان در کابل

المرصاد رسانه نزدیک به اداره اطلاعات طالبان از خنثی سازی یک شبکه داعش در کابل  خبر داد.

به گزارش ایراف، المرصاد رسانه نزدیک به اداره اطلاعات طالبان به نقل از یک‌ منبع آگاه گزارش داده است که روز چهارشنبه، ۲۰ تیرماه، نیروهای طالبان در پی یک عملیات در  ناحیه پنجم شهر کابل تعدادی از اعضای داعش را بازداشت کرده اند.

به گزارش این رسانه، این افراد قصد حمله به مراسم محرم را داشتند.

المرصاد همچنین نوشته است که سردسته این گروه یک‌ شهروند افغانستان است که در یکی از کشورهای همسایه زندگی می کرده است که از سمت داعش که مرکز آن در بلوچستان است جذب این گروه شده است.

در میان دستگیرشدگان یک عضو داعش که مسئول حمله چندماه پیش بر یک خودرو که حامل شهروندان اهل تشیع بود نیز هست.

همچنین گزارش شده است که در جریان این عملیات نیروهای طالبان مقداری سلاح و مهمات نیز کشف و ضبط کرده‌اند.

افزون بر این، نزد این گروه  اطلاعاتی به دست آمده که شامل فهرستی از نام علمای مذهبی، سیاستمداران، شخصیت های مخالف دولت و سیاستمداران پاکستانی است که داعش قصد ترور آنها را داشته است.

المرصاد همچنین آورده است که نیروهای طالبان اطلاعاتی به دست آورده  که نشان می‌دهد داعش قصد حمله به برخی کشورها از جمله کشورهای همسایه را نیز داشته است.

همچنین المرصاد گفتگوی ویژه حبیب الرحمن، سرکرده اسبق داعش را نیز به نشر رسانده است که در این مصاحبه از فعالیت های خود در داعش، ارتباط این گروه با سازمان های خارجی و منابع مالی آن صحبت کرده است.

پیشنهاد:   کشته شدن حدود ۲۵۰ نظامی پاکستانی در حملات تی‌تی‌پی در یک‌ماه

طالبان در حالی این عملیات را انجام داده اند که اخیرا هیأتی از اداره اطلاعات طالبان به ولایت غزنی رفته و در مورد حمله داعش به مراسم عاشورا در ولایت هشدار داده است.

این در حالی است که ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست طالبان در واکنش به گزارش شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر حضور داعش و القاعده در افغانستان، آن را تبلیغات ‌نادرست خوانده است.

پیشنهاد می شود: هشدار طالبان درباره حمله داعش به مراسم محرم در غزنی

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29132

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *