دستورات تازه رهبر طالبان: تاکید بر اطاعت از «امیر» و پرهیز از اختلافات-ایراف

هبت الله آخوندزاده، رهبر طالبان فرامین تازه ای برای اداره امور افغانستان تدوین و صادر کرده است. در بخشی از این فرامین بر اطاعت از «امیر» و پرهیز از اختلافات بین کارمندان و نظامیان حکومت سرپرست تاکید شده است.

به گزارش ایراف، هبت الله آخوندزاده، رهبر طالبان فرمان هایی درباره نحوه اداره مملکت در بخش های مختلف صادر کرده است.

در یکی از این فرمان ها آمده است «از احکام، فرامین و مصوبات امیر اطاعت کنید، زیرا اطاعت از امیر واحد وظیفه امت اسلامی است

در دستور دیگری به طالبان فرمان داده شده است که از اختلافات دوری و بین ادارات مختلف هماهنگی قوی وجود داشته باشند و براساس آنچه حکومت سرپرست می گوید، رفتار شود.

این فرمان در حالی صادر می شود که پیش از این نیز در دستورات حکومتی دیگر از جانب ملا هبت الله آخوندزاده بر دوری از اختلاف تاکید شده بود.

از طرف دیگر، در جریان سه سال گذشته گزارش هایی از وجود اختلافات درون گروهی طالبان به نشر رسیده است.

در این فرمان ها که در جلسه مقامات محلی ولایت جوزجان مطرح شده است، به مقامات این ولایت دستور داده شده است که براساس فرمان او در ممانعت از کشت تریاک در سراسر کشور همکاری کنند.

این فرمان در حالی صادر شده است که چندی پیش در ولایت بدخشان در جریان ممانعت از تخریب زمین های کشت تریاک از سوی شهروندان اعتراضاتی رخ داد که چندین روز به طول انجامید. اعتراضاتی که مردم محلی بدخشان دلیل آن را رفتارهای قومیتی از سوی طالبان عنوان کردند.

پیشنهاد:   رد درخواست دیدار رزا اوتانبایوا با رهبر طالبان

نقش برجسته «شریعت» در فرمان رهبر طالبان

بخشی از این فرمان ها که در این جلسه مطرح شد، مربوط به جایگاه شریعت و پیروی از آن است. در یکی از این فرمان ها آمده است که روابط خود را با خدا محکم و به عهد خود پایبند باشید و ذهنیت مردم را طبق اصول شریعت و فرامین و احکام هبت الله تنظیم و خود به عنوان عامل شریعت اقدام کنیم.

طالبان قانون اساسی ندارند و شریعت را مبنای سیاست گذاری و اعمال قدرت خود می دانند.

پیشنهاد می شود: مجاهد: خلأ قانون اساسی وجود ندارد؛ شریعت کافی است

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=22786

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *