پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

درگیری میان مرزبانان پاکستانی و طالبان در ولایت کنر-کشته شدن یک نیروی طالبان در درگیری نظامی بین افغانستان و پاکستان

منابع رسانه ای خبر داده اند که میان نیروهای طالبان و سربازان پاکستانی در مرز باجور در ولایت کنر افغانستان درگیری رخ داده است.

به گزارش ایراف، شماری از منابع رسانه ای، امروز پنجشنبه ۲۸ تیرماه اعلام کرده اند که سربازان پاکستانی و نیروهای طالبان در ولایت کنر افغانستان به سوی یکدیگر آتش گشوده‌اند.

اگرچه تا هنوز از تلفات دوطرف گزارشی در دست نیست، اما منابع گفته اند که هنوز هم تیراندازی میان دوطرف ادامه دارد.

در همین حال، منابع از تیراندازی شبه نظامیان طرف افغانستان در شهرستان دره علیا منطقه شاهی کوت به سمت نیروهای پاکستانی خبر داده اند که پس از آن هر دوطرف به سوی همدیگر آتش گشوده‌ اند.

به گفته منابع در این تیراندازی یک سرباز پاکستانی زخمی شده است، اما هنوز مقامات پاکستانی و طالبان درباره این درگیری ها اظهار نظر نکرده اند.

مقامات حکومت طالبان بارها گفته اند که خواهان روابط نیک و حسنه با کشورهای همسایه هستند و نیت درگیری با هیچ کشوری را ندارند.

اما روابط بین اسلام آباد و کابل به دلیل اتهامات پاکستان مبنی بر اینکه شبه نظامیان طالبان پاکستانی در افغانستان پناه گرفته‌اند و حملاتی را علیه ارتش پاکستان انجام می‌دهند، در یک سال گذشته تیره تر شده است.

پیش از این نیز در ماه مه ۲۰۲۴ در نتیجه درگیری میان نیروهای مرزی پاکستان و حکومت طالبان، پنج نفر از جمله چند زن و کودک کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

پیشنهاد:   خطر تبدیل شدن به یک بحران فراموش‌شده، افغانستان را تهدید می‌کند
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29580

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *