سه‌شنبه 27 سنبله 1403 برابر با Tuesday, 17 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

مجاهد: با بازگشت طالبان قطب‌های قدرت در افغانستان نابود شد

به گزارش ایراف؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان در دیدار با رسانه‌های داخلی و خارجی از آنان خواست تا پروژه‌های اساسی را بازتاب دهند و پیرامون اهمیت پروژه‌های تاپی، فیبرنوری و خط‌آهن با کارشناسان گفت‌وگوی‌ تحلیلی انجام دهند.

دفتر مطبوعاتی مرکز رسانه‌های حکومت سرپرست افغانستان با انتشار این خبر تاکید کرده است که ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان این اظهارات را در دیدار با مسئولان رسانه‌های داخلی و خارجی بیان کرده است.

مرکز رسانه‌های حکومت سرپرست افغانستان تاکید کرده است که اطلاعات مورد نیاز در مورد برخی از پروژه‌های اساسی از جمله تاپی، فیبرنوری، خط‌آهن و دیگر پروژه‌های مهم از سوی مسئولان در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

ذبیح‌الله مجاهد تاکید کرده است که رسانه‌ها باید در مورد اهمیت اقتصادی و اجتماعی این پروژه‌ها با شماری از کارشناسان گفت‌وگوی تحلیلی داشته باشند تا شهروندان را از ارزش و اهمیت این پروژه‌ها بیشتر آگاه کنند.

این درحالی است که روز گذشته وزارت خارجه طالبان اعلام کرد که اولین جلسه کمیسیون آمادگی برای برگزاری مراسم افتتاح این پروژه‌ها روز شنبه برگزار شده است.

در این کمیسیون نمایندگان نهادهای امنیتی، وزارت‌های معادن و نفت، تامین اجتماعی، اطلاعات و فرهنگ، مخابرات و تکنولوژی، شرکت برق و سخنگوی طالبان حضور دارند.

در خبرنامه طالبان در این باره آمده است، انتظار می‌رود که این پروژه‌ها در روزهای آینده طی مراسمی باشکوه افتتاح شوند.

همزمان با آمادگی‌ها برای افتتاح پروژه تاپی، امیرخان متقی پنجشنبه گذشته با رشید مردوف، وزیر امور خارجه ترکمنستان، در نقطه صفر مرزی افغانستان و ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

افتتاح پروژه تاپی، جز اولویت‌های ترکمنستان است. این کشور می‌خواهد به بازار فروش انرژی در جنوب آسیا وصل شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=34771

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *