جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

تروریسم فعال در افغانستان تهدیدی برای منطقه است-ایراف

به گزارش ایراف؛ آصف درانی در مصاحبه با ایندیپندنت اردو گفت که باید علیه شبه‌نظامیان طالبان پاکستانی در افغانستان اقدام شود.

نماینده ویژه پاکستان در این مصاحبه که به مناسبت سه‌سالگی بازگشت دوباره طالبان به قدرت انجام شده است افزود: «افرادی که از تحریک طالبان پاکستان در افغانستان حضور دارند، باید علیه آن‌ها اقداماتی صورت گیرد. اگر آن‌ها را به ما تحویل دهند، مشکل حل می‌شود.»

او همچنین تأکید کرد که پناهگاه تحریک طالبان پاکستان در افغانستان است و اسلحه‌ای که این گروه استفاده می‌کند، مشکوک به نظر می‌رسد.

درانی سومین سالروز «پیروزی طالبان» را تبریک گفته و ابراز امیدواری کرده است که طالبان در کشور خود به صلح، وحدت و رعایت حقوق مردم متعهد باشند.

او در توضیح حقوق مردم، به حقوق اقلیت‌های مذهبی و قومی و همچنین حقوق زنان در زمینه آموزش و اشتغال اشاره کرده است.

درانی تنش بین پاکستان و طالبان را واقعی ندانست و گفت که رسانه‌ها این موضوع را بزرگ‌نمایی کرده‌اند.

او تأکید کرده است که امنیت و ثبات در افغانستان برای پاکستان بسیار اهمیت دارد و از حکومت طالبان خواست که برای کنترل تحریک طالبان پاکستان و دیگر گروه‌های تروریستی در این کشور اقدامات جدی انجام دهد.

این در حالی است که پس از بازگشت دوباره طالبان به قدرت در افغانستان تی تی پی یا همان طالبان پاکستانی حملات خود را به شهرهای مختلف پاکستان افزایش دادند و در طول سه سال گذشته تعدادی از نیروهای امنیتی پاکستان و مردم عادی در این حملات جان خود را از دست داده‌اند .

حکومت پاکستان معتقد است طالبان افغانستان به تی تی پی پناهگاه دادند و این گروه پس از بازگشت دوباره طالبان به قدرت فرصت بازیابی خود و نیروهایش را در بخش‌های مختلف افغانستان پیدا کرده است با این حال طالبان تاکید می‌کنند که اظهارات مقامات پاکستانی در رابطه با پناه دادن به نیروهای تی تی پی در افغانستان بی اساس است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=32582

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *