داعش مسئولیت ترور فرمانده طالبان در غور را برعهده گرفت

به گزارش ایراف، پس از کشته شدن دو فرمانده نظامی طالبان در ولایت غور افغانستان داعش شب گذشته ۱۳خرداد با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

این گروه شب گذشته در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که جنگجویان آنها یک فرمانده طالبان و محافظ او را در منطقه « شینیه»شهرستان دولت یار ولایت غور کشته‌اند.

داعش توضیحات بیشتری در این مورد ارائه نکرده است.

پیش از این منابع مختلف گفته بودند که این فرمانده طالبان از سوی افراد مسلح ناشناس کشته شده‌اند.

گفتنی است داعش در سه سال گذشته علاوه بر هدف قراردادن غیرنظامیان و مردم عادی، در چندین مورد بر نیروهای طالبان حمله کرده است.

این اتفاق درحالی رخ می دهد که حکومت سرپرست همواره مدعی شده که داعش در افغانستان سرکوب شده و این گروه در افغانستان وجود ندارد.

اما از آغاز سال جدید خورشیدی این گروه تاکنون مسئولیت چندین حمله مرگبار در ولایت‌های مختلف افغانستان را برعهده گرفته بود.

در آخرین مورد، در اواخر اردیبهشت ماه داعش باعث کشته و زخمی شدن چند نفر در حمله بر گردشگران خارجی در بامیان شد. در میان کشته شدگان و زخمی‌ها شهروندان کشورهای خارجی نیز حضور داشتند.

با سقوط کابل توسط طالبان، بسیاری از افراد زندانی داعش در زندان‌های افغانستان آزاد و به صفوف خود در گروه داعش بازگشتند. از آن زمان تاکنون این گروه یکی از مخالفان جدی مسلح طالبان است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=23049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها