به گزارش ایراف، واحد اطلاعات روند سبز افغانستان در حساب رسمی خود در ایکس نوشته است که محمد امان باجوری مشهور به ابو طلحه از فرماندهان مشهور داعش خراسان است که اکنون در شهرستان سرکانو ولایت کنر افغانستان حضور دارد.

به گفته این سازمان او که اصالتاً اهل باجور ایالت خیبرپختنخواه پاکستان است و پیش از این از نزدیکان طالبان و عضو این گروه بوده درحال ساخت یک تشکیلات بزرگ از داعش است.

این اطلاعات درحالی منتشر شده که حکومت سرپرست افغانستان ادعا کرده است که داعش را در این کشور ریشه کن کرده است و این گروه در افغانستان حضور فیزیکی ندارد. در جریان سه ماه گذشته داعش مسئولیت چندین حمله در افغانستان را برعهده گرفته است.

اما گفتنی است ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان روز گذشته در گفت‌وگو با راسیا 24 روسیه گفته بود که طالبان توانایی ریشه کن کردن داعش در افغانستان را به دلیل حمایت‌های مالی خارجی ندارد.

کابلوف همچنین گفت که تعداد داعش در افغانستان از 10 تا 12 هزار نفر در زمان حضور آمریکا در افغانستان به 3 هزار نفر کاهش یافته است.

در همین حال در روزهای گذشته انستیتوت صلح آمریکا نیز از افزایش رشد و گسترش داعش خراسان در افغانستان خبر داد.

در گزارش این نهاد مطالعاتی آمده است که در افغانستان و بخش‌هایی از پاکستان فرصت زیادی برای فعالیت برخی از گروه‌های تروریستی ایجاد شده است.

درباره ی تاکید دوباره مقامات طالبان بر عدم حضور داعش در افغانستان بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=22817

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها