جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

خطرات ناشی از افغانستان: پاکستان در خط مقدم این تهدیدها

به گزارش ایراف، روزنامه جنگ پاکستان در مقاله‌ای که در آن به خطرات ناشی از افغانستان پرداخته است، می‌نویسد، پاکستان به عنوان اولین هدف مستقیم تهدیدات تروریستی ناشی از افغانستان، چاره‌ای جز آمادگی کامل برای مقابله با هر وضعیت ناخوشایند در هر زمان ندارد. اما حضور گروه‌های تروریستی در خاک افغانستان و امکاناتی که در اختیار آنها قرار دارد به معنای نگرانی در سایر کشورها نیز می‌باشد.

روز پنجشنبه، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی تصریح کرد که واشنگتن در تلاش است تا تهدیدات در حال ظهور از افغانستان را متوقف کند.

وی این مطلب را در پاسخ به سؤالی در مورد گزارش سازمان ملل در مورد ظهور گروه‌های تروریستی در افغانستان گفت.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که آنها از همه ائتلاف‌ها در تلاش‌های مبارزه با تروریسم در افغانستان حمایت می‌کنند، برای مقابله با تلاش‌های عضوگیری تروریست‌ها در افغانستان همکاری می‌کنند و اطمینان می‌دهند که افغانستان نباید به عنوان سکوی پرتاب برای حملات به ایالات متحده استفاده شود.

پاتل در مورد حملات به نيروهاي پاكستاني از جانب افغانستان نيز تاكيد كرد كه آنها در مبارزه با تروريسم با شركا و متحدان خود همكاری می‌كنند. تا آنجا که به پاکستان مربوط می‌شود، سازمان‌های امنیتی این کشور توانمند هستند و از «عملیات عزم استحکام» استفاده می‌شود.

در بخش دیگری از یادداشت گفته شده که در میان کشورهای منطقه شوراها، اتحادها و سازوکارهای زیادی در خصوص مبارزه با تروریسم وجود دارد. اسلام آباد نیاز دارد تا آنها را در سطوح مختلف برای استفاده مؤثر از آنها در تماس نگه دارد.

پیشنهاد:   وزیر اطلاعات دولت سیزدهم: جریان ورود داعش به کشور مهار شد

در همین حال، برای اسلام آباد مهم است که در تماس دائمی با دولت کابل و ادامه گفتگو در مورد مبارزه با تروریسم باشد.

پس از بازگشت طالبان افغان به قدرت در آگوست 2021 پاکستان یکی از آسیب پذیرترین کشورهای همسایه و منطقه بوده است. به باور اسلام آباد تهدیدات فزاینده تروریستی که در سه سال  اخیر در این کشور تلفات زیادی را برجای گذاشته است، از خاک افغانستان ناشی می‌شود.

هرچند اسلام آباد روش‌های مختلفی را برای مهار تروریسم ناشی از افغانستان به کار گرفته به نظر می‌رسد اکنون به دنبال راه‌های جدید برای مهار این تهدید است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=31310

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *