حکمرانی بدون تبعیض و حسن همجواری خواست نهایی همسایگان و منطقه است

حسن کاظمی قمی؛ نماینده ویژه رییس جمهور ایران در امور افغانستان در دیدار با همتای چینی خود تاکید کرد که حکمرانی بدون تبعیض و حسن همجواری خواست نهایی همسایگان و منطقه است.

بنا بر گزارش ایراف، حسن کاظمی قمی، در شبکه ایکس نوشته است: در دیدار امروز (چهارشنبه ۱۱ بهمن) با همتای چینی خود جناب آقای یو شیائو یونگ در راستای پیگیری ابتکارات منطقه ای و توافقات صورت گرفته مذاکرات صریح و سازنده ای داشتیم؛ نزدیکی مواضع و دغدغه های فی مابین، همکاری های جدی تر را در آینده نزدیک زمینه ساز خواهد بود.

به گفته نماینده ویژه رییس جمهور ایران در امور افغانستان، بدون شک افغانستان با ثبات و پایبند به حکمرانی عاری از تبعیض و متعهد به حسن همجواری با همسایگان، خواست نهایی کشورهای منطقه و همسایگان این کشور می باشد؛ موضوعی که با تاکید بر ساختارهای لازم در قالب اقدامات کشورهای منطقه تا عملیاتی شدن آن فاصله چندانی ندارد؛ امید است به زودی در سطوح مختلف شاهد آن باشیم.

دیدار دوجانبه حسن کاظمی قمی و یو شیائو یونگ؛ نمایندگان ویژه ایران و چین در امور افغانستان، دو روز پس از برگزاری نشست ابتکار همکاری منطقه‌ای افغانستان برگزار می‌شود که براساس طرح پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی شده است.

در نشست کابل نیز نماینده ویژه رییس جمهور ایران در امور افغانستان بر لزوم حکمرانی بدون تبعیض و حسن همجواری با همسایگان و منطقه با هدف کمک به مردم و کشور افغانستان تاکید کرد.

به گفته او  از نگاه اعضای ابتکار همکاری منطقه‌ای افغانستان، پیشبرد این مذاکرات که با هدف کمک به مردم و کشور افغانستان، همچنین ثبات و امنیت منطقه دنبال خواهد شد، نیازمند نگاه ایجابی مسئولان امر با هدف کامیابی در روندی منطقه‌محور را دارد.

درباره پنج اولویت پیشنهادی ایران در نشست کابل برای مقابله با تهدیدات منطقه ای بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=3782

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *