به گزارش ایراف، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان در واکنش به حمله اخیر رژیم اسرائیل بر ایران، این حمله را ناکام خواند.

او گفته است که بعداز این همه تهدیدات تل آویو، حمله ی چنددقیقه ای او بر ایران، ناکام بود.

رهبر حزب اسلامی افغانستان افزوده است این رژیم با این اقدام نتوانسته حیثیت از دست رفته اش را جبران کند.

در پی حمله اخیر رژیم اسرائیل بر جمهوری اسلامی شماری از شخصیت های برجسته افغانستان واکنش نشان دادند و این حمله را محکوم کردند.

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان ضمن پیامی در ایکس این حمله را محکوم و گفت: حمله‌ی اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران که نقض حریم و حاکمیت ملی این همسایه‌ی نزدیک و کشور برادر ماست، را تقبیح می نماییم.
کرزی در ادامه گفت: اینگونه حملات زمینه‌ ساز افزایش تنش در منطقه و تهدید علیه صلح و امنیت بین ‌المللی می‌گردد.
رئیس جمهور پیشین افغانستان از مراجع مسئول بین ‌المللی خواست با اقدامات لازم و مناسب، جلو گسترش دامنه‌ی تشنج در منطقه را بگیرند.

عبداالله عبدالله، رئیس اجرائی حکومت پیشین افغانستان در واکنش به این حمله گفت: با نگرانی اطلاع یافتیم که بدنبال حملات و جنایات حقوق بشری در یک سال گذشته در نوار غزه، کرانه باختری، حملات تجاوزگرانه هفته‌های پیشین علیه لبنان و کشتار پنج خبرنگار-که در حال گزارش دهی بودند- در لبنان، صبح امروز ارتش اسرائیل اهدافی را در کشور همسایه غربی افغانستان مورد هدف قرار داده است.

وی افزود: در حالیکه حملات تحریک آمیز اسرائیل بر جمهوری اسلامی ایران را به شدت محکوم می‌کنیم، تأکید می‌نماییم که حملات ناسنجیده‌ای اسرائیل نه تنها باعث گسترش و ادامه جنگ در منطقه و صف‌گیری جدید نظامی خواهد شد بلکه پیامدها و تاثیرات ناگواری بر غیرنظامیان و مردم بی‌گناه منطقه ما در پی خواهد داشت.

مقامات طالبان نیز در اظهارنظرهایی این حمله را محکوم کردند.

وزارت خارجه طالبان نیز با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن این حمله، آن را نقض صریح حریم جمهوری اسلامی ایران خواند.

طالبان همچنین این حمله را تلاشی برای تشدید بیشتر منطقه خواند که منجر به پیچیدگی بیشتر وضعیت ناآرام منطقه می‌شود.

در این بیانیه همچنین طالبان از طرف‌های تاثیرگذار خواسته است که از پیشروی‌های بیشتر خشونت و جنایات این رژیم در منطقه بگیرد.

وزارت خارجه طالبان همچنین هشدار داده است که تداوم شرایط کنونی منجر به نگرانی‌های جدی نسبت به وضعیت انسانی و امنیتی در منطقه شده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=39156

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *