پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

عبدالسلام حنفی، معاون اداری نخست وزیر طالبان در مراسم بزرگداشت سالگرد پیروزی این گروه که در پایگاه هوایی بگرام برگزار شد، گفت: برای از میان بردن تبعیض و تعصب تلاش می کنیم. سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت کشور (داخله) طالبان نیز در این مراسم از جامعه جهانی خواست که راه تعامل و همکاری را با افغانستان در پیش بگیرد.

به گزارش ایراف، عبدالسلام حنفی، معاون اداری نخست وزیر طالبان در مراسم بزرگداشت پیروزی این گروه در 24 مرداد 1400 گفت اکنون در افغانستان «نظام اسلامی» حاکم است، صدور فرمان «عفو عمومی» زمینه اخوت و برادری را میان مردم به میان آورده است.

او گفت حکومت سرپرست به عنوان یک «نظام مسئول» در کشور برای رفاه عمومی تلاش های پیگیر را آغاز کرده است. چنانچه، کفالت ایتام و بیوه ها، جمع آوری گداها و اقدام به ساخت زیربناها از دستاوردهای ملموس نظام می باشد.

سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت کشور (داخله) طالبان نیز در این مراسم از جامعه جهانی خواست که از فرصت فراهم شده استفاده بهینه کرده و راه تعامل و همکاری را با افغانستان در پیش گیرند.

او در این سخنرانی مدعی شد که مردم افغانستان با فداکاری های بی سابقه خود به آرزوی مقدس خود یعنی آزادی رسیده اند.

او همچنین گفت: به فلسطینی ها اطمینان می دهیم که همانطور که افغان ها پس از یک مبارزه طولانی و سخت، آزادی خود را به دست آوردند، چنین روزی برای شما نیز در راه است.

24 مرداد، سالگرد بازگشت طالبان به قدرت و سقوط نظام جمهوریت در افغانستان است. در این روز، طالبان وارد کابل شدند و نظام بیست ساله جمهوریت سقوط کرد.

پیشنهاد:   حمدالله محب: پس از سقوط کابل هیچ کشوری به اشرف‌غنی پناه نداد

اکنون سه سال از عمر حکومت طالبان می گذرد. این گروه در این مدت ضمن آنکه مدعی شده که امنیت سرتاسری را در افغانستان تامین و صلح را به این کشور بازگردانده است، در تلاش بوده تا تعامل خود را با کشورهای منطقه و جهان تقویت کند.

گسترش تعامل و ارتباط با جهان از اولویت های سیاست خارجی حکومت سرپرست بوده است. در همین رابطه، طالبان مدعی شده است که در 39 کشور دنیا نمایندگی دارند، هرچند نامی از این 40 کشور نمی برند.

با این حال، پس از گذشت سه سال تاکنون هیچ کشوری طالبان را به رسمیت نشناخته است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=32546

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *