حمله مرگبار تروریستی به یک کلیسا در داغستان: بیش از 15 نفر کشته شدند-ایراف

به گزارش ایراف، افرادی مسلح روز یکشنبه به عبادتگاه‌هایی در دو شهر در داغستان روسیه حمله کردند. در جریان این حمله بیش لز 15 نفر کشته شدند.

در میان کشته شدگان یک کشیش ارتدکس به نام نیکولای کوتلنیموف بود. بیش از 22 نفر دیگر در جریان این حمله زخمی شدند.

این افراد همچنین به تنها کنیسه این منطقه نیز حمله کردند. براساس گزارش‌ها در زمان حمله این مکان خالی بوده است.

سرگئی ملیکوف، رئیس جمهوری داغستان، گفت که دست کم شش ستیزه جو در پی حملات به کلیساها، کنیسه‌ها و پست‌های پلیس در شهرهای بنت و منطقه ماخاچگالا که حدود 120 کیلومتر از هم فاصله دارند، کشته شدند.

او همچنین این حادثه را تلاشی برای بی ثبات کردن اوضاع خواند.

این حملات در جمهوری داغستان در قفقاز شمالی، در حالی صورت گرفته است که این منطقه ی عمدتاً مسلمان نشین است سابقه خشونت‌های جدایی‌طلبانه و ستیزه‌جویانه را دارد.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است. حملاتی که سه ماه پس از آن صورت می‌گیرد که داعش اعلام کرد، حمله‌ای به تالار شهر کرکوس را در مسکو انجام داده است.

خبرگزاری‌های دولتی به نقل از سازمان های مجری قانون گزارش دادند که مهاجمان از افراد وابسته به یک سازمان تروریستی بین المللی بودند که از سلاح‌های خارجی استفاده می‌کردند.

اماکن مذهبی مسیحیان و یهودیان در داغستان بارها مورد هدف افراط گرایان قرار گرفته‌اند. در سال 2018 در شهر کیزلیار، یک مرد مسلح در جریان یک جشنواره به سمت کلیساها تیراندازی و پنج زن را کشت.

این درحالی است که روسیه سال‌ها است که با شورش اسلام گرایان داخلی در قفقاز شمالی با اکثریت مسلمان مبارزه کرده است که میراث جنگ‌های این کشور در چچن است.

طی سال‌های گذشته هزاران داغستانی روسیه را ترک کردند تا برای داعش در عراق و سوریه بجنگند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=26053

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها