دوشنبه 19 سنبله 1403 برابر با Monday, 9 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

حمله داعش به اتوبوس حامل نیروهای طالبان در پغمان

به گزارش ایراف، روز چهارشنبه یک اتوبوس حامل حدود 30 جنگجوی طالبان در منطقه قلعه حیدرخان شهرستان پغمان مورد حمله قرار گرفت.

در جریان این حمله هفت تن از اعضای طالبان کشته شدند و چند تن دیگر زخمی شدند.

داعش که مسئولیت این حمله را برعهده گرفت، اعلام کرد که تمامی مهاجمان از نیروهای سابق طالبان افغان بودند که به تازگی به این گروه پیوسته بودند.

این حمله درحالی صورت می‌گیرد که طالبان وجود فیزیکی داعش در افغانستان را بارها رد کرده است و مدعی شده که این گروه در افغانستان حضور ندارند.

در همین حال، تیم تحلیل و ارزیابی تحریم‌های سازمان ملل در گزارش تازه خود که چندروز پیش به انتشار رسید، آورده است که داعش جدی‌ترین تهدید از افغانستان است که در حال سازماندهی حملات خود فراتر از افغانستان است.

درحالی که القاعده از صبر استراتژیک استفاده می‌کند و روابط خود را با طالبان در اولویت قرار می‌دهد.

همچنین در مورد عملکرد داعش آمده است که در کوتاه مدت داعش آمادگی جنگی را حفظ می‌کند، درآمدزایی را افزایش می‌دهد و با جذب گروه‌های تروریستی دیگر و طالبان، جذب نیرو را افزایش می‌دهد.

این گزارش در ادامه آورده است که داعش همچنان افزاد ناراضی را استخدام می‌کند و با عملیات‌های پر اثر و پراکنده علیه اهداف نرم در راستای تقویت تبلیغات رسانه‌ای خود عمل می‌کند و به تضعیف منافع سیاسی و اقتصادی و تحقیر طالبان می‌پردازد.

گفتنی است این حمله تروریستی درحالی صورت گرفته که انستیتو اقتصاد و صلح در گزارش تازه از «شاخص جهانی تروریسم» آورده است که افغانستان ششمین کشور جهان است که در سال 2023 تحت تاثیر تروریسم گرفته است.

پیشنهاد:   کشته شدن حدود ۲۵۰ نظامی پاکستانی در حملات تی‌تی‌پی در یک‌ماه

براساس این گزارش در مورد افغانستان آمده است که این کشور نسبت به دو دهه اخیر، در سال 2023 شاهد کمترین فعالیت تروریستی بوده است. در بخش دیگری از این گزارش گفته شده است که این کشور نسبت به سال 2007، 84 درصد کاهش یافته است.

با این حال بربنیاد یافته‌های این گزارش هرچند حوادث تروریستی در این کشور 75 درصد کاهش یافته است، اما افغانستان در سال 2023، 119 قربانی حملات تروریستی داشته است.

پیشنهاد می شود:حمله داعش به اتوبوس حامل نیروهای طالبان در پغمان

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=31249

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *