پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، ارتش پاکستان روز گذشته اعلام کرد که درگیری میان نیروهای امنیتی و تحریک طالبان پاکستانی در سه منطقه مختلف در دره تیره شهرستان خیبر روز جمعه رخ داده است.

براساس گزارش رسانه‌ها در نتیجه این درگیری 7 تن از نیروهای امنیتی پاکستان کشته و 12تن دیگر زخمی شده‌اند.

همچنین 4 تن از نیروهای تحریک طالبان پاکستانی کشته شده‌اند.

در بیانیه ارتش پاکستان آمده است که نیروهای امنیتی پاکستان مصمم هستند که تهدید تروریسم را از بین ببرند و چنین فداکاری سربازان شجاع ما عزم ما را بیشتر تقویت می‌کند.

گفتنی است، حملات تیزه جویان در ایالت خیبرپختونخواه در شمال غربی هم مرز با افغانستان در ماه جولای افزایش یافته است. زیرا این ایالت شاهد 36 حمله ستیزه جویان بود که منجر به کشته شدن 60  تن و زخمی شدن 27 نفر شد.

به گفته موسسه مطالعات درگیری و امنیتی پاکستان، بیش از 580 نفر پرسنل امنیتی و غیرنظامیان در بیش از 550 حمله مشکوک ستیزه جویان در سراسر پاکستان طی هفت ماه گذشته کشته شدند.

ارتش پاکستان همچنین پس از حملات اخیر به نیروها در مناطق وزیرستان، خیبر و کرم، عملیات مبتنی بر اطلاعات را در خیبرپختوخواه و بلوچستان تشدید کرده است.

این درحالی است که اسلام آباد جنگجویان تحریک طالبان پاکستان مستقر در افغانستان را به انجام حملات تروریستی در داخل خاک پاکستان متهم می کند.

به باور اسلام آباد تی تی پی به دلیل داشتن پناهگاه امن در افغانستان حملات خود علیه پاکستان سازماندهی می کند. این کشور همچنین بارها گفته است که اتباع افغانستان نیز در حملات این گروه در خاک پاکستان نقش داشته اند.

گفته‌هایی که بارها حکومت طالبان آن را رد کرده است. به گفته مقامات حکومت سرپرست آنها اجازه استفاده از خاک خود را علیه هیچ کشور دیگری نمی‌دهند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=32041

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *