جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، نشریه The Merror به تازگی در گزارشی آورده است که حمزه بن لادن پسر اسامه بن لادن رهبر القاعده که گمان می رفت، کشته شده زنده است و این سازمان را رهبری می‌کند.

براساس اطلاعات این نشریه، حمزه بن لادن نقش فعالی در تجدید حیات القاعده دارد.

این گزارش همچنین افزوده است که رهبران طالبان از این مساله آگاه هستند، به طور منظم با او ملاقات می‌کنند و امنیت او و خانواده‌اش را تضمین می‌کنند.

این گزارش با ادعای دولت آمریکا مبنی بر کشته شدن حمزه بن لادن در عملیاتی در سال 2019 تناقض دارد.

این گزارش همچنین بر رابطه قوی بین القاعده و طالبان تاکید کرده و در گزارش آمده است که برای دولت‌های غربی درک این امر ضروری است.

براساس اطلاعات این گزارش، حمزه رهبری القاعده را برعهده گرفته است و این گروه را به سمت قوی‌ترین تجدید حیات خود از زمان جنگ عراق هدایت می‌کند.

در ادامه گزارش آمده است که: « القاعده تحت فرماندهی او در حال تجدید قوا و آماده شدن برای حملات آینده به اهداف غربی است.»

گفته می شود حمزه با عزم قوی برای ادامه راه و میراث پدرش درحال حرکت است که این امر اهمیت نمادین و استراتژیک به رهبری او می بخشد.

این گزارش همچنین خاطرنشان می‌کند که برادر حمزه، عبدالله بن لادن، نقش کلیدی در احیای این گروه ایفا می‌کند.

این درحالی است که گزارش‌های جداگانه دیگری وجود دارد که القاعده در افغانستان اردوگاه‌های آموزشی برای هدف قراردادن کشورهای غربی ایجاد کرده است.

اعتقاد بر این است که درحال حاضر 21 شبکه تروریستی فعال در افغانستان وجود دارد و این کشور را به مهم‌ترین نقطه ترور در جهان تبدیل کرده است.

آخرین گزارش اطلاعاتی نشان می‌دهد که القاعده با داعش درحال همکاری است و این مساله نگرانی‌ها را در مورد احتمال حمله دیگری به سبک 11 سپتامبر به غرب افزایش می دهد.

حمزه بن لادن توسط غرب، یک تروریست جهانی و چهره درحال ظهور در القاعده شناخته شد.

از او ویدیوهای تبلیغاتی مبنی بر حمله به غرب منتشر شده است. گفته می‌شود که او با ایمن الظواهری، جانشنین اسامه بن لادن رابطه نزدیکی داشته است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35236

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *