به گزارش ایراف،جعفر مهدوی، نماینده پیشین مجلس نمایندگان افغانستان و از چهره های نزدیک به حکومت طالبان در واکنش به عملیات شب گذشته این گروه علیه داعش در ولایت «غور» از طالبان قدردانی کرد.

مهدوی در حساب رسمی خود در ایکس نوشته است که از زحمات نهادهای امنیتی حکومت سرپرست به دلیل تامین امنیت عمومی مردم به ویژه جامعه هزاره و شیعه قدردانی می کند.

این نماینده پیشین مجلس نمایندگان افغانستان در این واکنش ضمن متهم کردن دولت قبلی افغانستان در همکاری با گروه های تروریستی در هدف قراردادن غیرنظامیان، این اقدام طالبان را دارای اهمیت خوانده است.

گفتنی است مهدوی از چهره های سیاسی حکومت پیشین است که پس از بازگشت طالبان از افغانستان خارج نشد و به فعالیت خود در این کشور ادامه داد.

بسیاری همکاری های او با طالبان را مورد نقد قرار داده اند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست طالبان، شب گذشته با انتشار اعلامیه ای خبر از کشته شدن اعضای داعش که در حمله به شهروندان غیرنظامی شیعه در منطقه غور-دایکندی دست داشتند، خبر داد.

در این اعلامیه آمده است که در جریان یک عملیات اعضای گروه طالبان در ولایت غور یک گروه از اعضای داعش را کشته اند.
طالبان مدعی شده است که این گروه افرادی بودند که در شهریورماه سال جاری در مرکز ولایت غور بر شهروندان غیرنظامی شیعه حمله کرده که در نتیجه این حمله ۲۰ تن صدمه دیدند.

همچنین در بیانیه افزوده شده است که این اعضای کشته شده در حملاتی در غور، کابل و بامیان نیز نقش داشته اند.

مجاهد در این بیانیه افزوده است که این حمله در منطقه «مارکو» ولایت غور صورت گرفته است که در نتیجه آن رهبر این گروه و یکی از اعضای مهم آن دستگیر شده اند.

گفته می شود در جریان این عملیات مقداری سلاح، مهمات، بمب های دستی و مواد منفجره نیز به دست آمده است.

سخنگوی حکومت سرپرست همچنین مدعی شده است که این گروه مستقیما از مراکز داعش در ایالت بلوچستان پاکستان رهبری می شدند که تمام حملات خود را مستقیما از مراکز داعش در بلوچستان هدایت می گرفتند و انجام می دادند.

مجاهد در ادامه آورده است که این گروه توانسته اند اعضای دیگری از این گروه را در حین فرار به بلوچستان دستگیر کنند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=38645

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *