حرکت ملی صلح و عدالت

حرکت ملی صلح و عدالت افغانستان بیانیه‌ای در مورد موضوع فلسطین و جنگ غزه منتشر کرد.

در این بیانیه که در صفحه ایکس محمد حنیف اتمر، وزیر خارجه دولت پیشین افغانستان منتشر شده، آمده است: « جنگی که فعلاً در غزه جریان دارد، به هیج صورتی توجیه پذیر نیست. آنچه که بر مردم فلسطین تحمیل شده و می شود، خلاف تمام قوانین پذیرفته شده جنگی و بشری بین المللی بوده که متاسفانه تداوم یافته است».

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: حل موضوع فلسطین بر مبنای قطعنامه های سازمان ملل متحد نه خواست کشورهای اسلامی بلکه تقاضای بسیاری از کشورهای جهان است. این بیانیه می گوید که تا زمانی که موضوع فلسطین حل نشود، بسیاری از مشکلات منطقه ای و مشکل افراط‌گرایی پیچیده تر شده و صلح و ثبات جهانی را با خطر رو به رو خواهد ساخت.

همچنین این بیانیه می گوید به مردم فلسطین که بیش از نیم قرن در آتش خشونت می سوزند، باید حق تعیین سرنوشت در سرزمین آبائیشان که مورد اشغال قرار گرفته، داده شود.

حرکت ملی صلح و عدالت افغانستان از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست در اجرای قطعنامه اخیر خود و مصوبه دادگاه بین المللی عدالت با جدیت وارد اقدام شود تا جلو نسل کشی بیشتر مردم فلسطین گرفته شده و زمینه آتش بس فوری و بدون قید و شرط، آزادی گروگان ها و بازشدن راه های امدادرسانی به مردم بی گناه غزه مساعد شود.

حل موضوع فلسطین نه خواست کشورهای اسلامی بلکه تقاضای بسیاری از کشورهای جهان است حل موضوع فلسطین نه خواست کشورهای اسلامی بلکه تقاضای بسیاری از کشورهای جهان است

پیشنهاد می شود:۴ شرط مقاومت فلسطین برای پذیرش آتش‌بس در غزه

پیشنهاد:   واکنش‌ها به ترور اسماعیل هنیه | رژیم صهیونیستی از خط قرمز عبور کرد
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=12026

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *