ظاهر امر نشان می‌دهد این روزنامه به دنبال جذب مخاطب از دست رفته خود طی سال‌های گذشته است.

این روزنامه یک روز مسئله مهاجرین که باید کشور را ترک کنند را مطرح می کند و روز دیگر به دروغ موضوع فروش زمین های چابهار را به افغانستانی‌ها مطرح می‌کند.

انتشار این مقالات و گزارش‌ها به همین جا ختم نشده و پس از آنکه سید حسن خمینی در دیدار با اتباع افغان در مورد مهاجران افغانستانی موضع گیری کرده است با ادبیاتی تند صحبت‌های سید حسن خمینی را مورد انتقاد قرار می‌دهد و می‌گوید اگر این روند ادامه پیدا کند دست به افشاگری خواهد زد.

یادداشت نویس این روزنامه در سرمقاله خود خطاب به سید حسین خمینی گفته است شما یا از افکار عمومی مردم ایران که یکپارچه خواستار اخراج اتباع غیرمجاز افغانستانی هستند بی‌خبر هستید که در این صورت حق اظهارنظر در این زمینه را ندارید و یا اطلاع دارید و اینگونه برخلاف اراده مردم ایران از تهدیدکنندگان امنیت کشور حمایت می‌کنید که باید بپذیرید در جهت خلاف خواست مردم حرکت می‌کنید.

از این بخش مقاله چنین بر می‌آید که گویا مدیران این روزنامه خواست قلبی خود را به خواست مردم ایران تعمیم داده اند.

به نظر می‌رسد، مسئولان این روزنامه که با انتشار این مقالات و گزارش‌ها قصد دارند خود را به عنوان مهاجر ستیز معرفی کنند در گام نخست باید عنوان روزنامه را تغییر دهند زیرا که مشی انقلاب اسلامی و نظام سیاسی حاکم بر کشور حمایت از مستضعفان جهان است حال ممکن است عده ای معدود و معلوم الحال خواست قلبیشان چیز دیگری باشد.

ولی مردم ایران در طول سالهای بعد از انقلاب بارها نشان داده‌اند که به فکر مظلومان و مستضعفان جهان هستند و این مسئله بارها توسط امامین انقلاب مطرح شده است.

به مسئولان روزنامه جمهوری اسلامی باید یادآوری کرد که در سال 93 نیز یک بار دیگر مسئله مهاجرین افغانستانی با شدت بیشتر از امروز مورد توجه برخی از سیاسیون قرار گرفته بود اما در همان زمان مقام معظم رهبری جمله ای فرمودند که صحنه را تغییر داد. ایشان در پیامی فرموده‌اند که نه تنها باید حق مهاجرین افغانی رعایت شود بلکه باید آنها را تکریم کرد.

همانطور که گفته شد با این شرایط به نظر می‌رسد مسئولان روزنامه جمهوری اسلامی اگر واقعا قصد ادامه این رویه را دارند باید نام روزنامه را تغییر دهند یا در غیر این صورت از مردم ایران و مهاجرین افغان عذر خواهی کنند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=38109

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *