انفجار در کراچی

به گزارش ایراف، به نقل از بخش اردوی صدای آمریکا، در انفجاری که در نزدیکی فرودگاه بین المللی کراچی، بزرگترین شهر پاکستان رخ داد، سه نفر از جمله دو شهروند چینی کشته و 17 نفر زخمی شدند.

مسئولیت این انفجار را سازمان تجزیه طلب بلوچستان پذیرفته است.

در همین رابطه، وزیر امور داخلی ایالت سند می گوید که خارجی ها هدف این انفجار بوده اند.گفته می شود، شدت انفجار به حدی بود که صدای آن در چندین کیلومتری آن شنیده شد.

این انفجار در جاده منتهی به فرودگاه بین‌المللی جناح در نقطه‌ای که خودروهای پرسنل امنیتی افرادی پارک شده‌  بودند، روی داد.

معمولاً فقط وسایل نقلیه امنیتی VIP در اینجا حضور دارند. پس از این انفجار، چندین خودرو در محل آتش گرفت. به گفته مقامات، هشت خودرو در آتش سوخته است.

ضیاءالحسن لینجار وزیر امور داخلی ایالت سند در گفتگو با رسانه ها گفت که یک کاروان خارجی از این محل عبور کرده و پس از آن انفجار رخ داده است.

به گفته وی، در این انفجار افراد ملکی از جمله بسیاری از نیروهای پلیس و محیط بانان که وظیفه امنیتی را بر عهده داشتند نیز زخمی شدند.

وی تصریح کرد که از قبل هیچ هشدار تهدیدی در این زمینه وجود نداشته است.

مقامات هوانوردی غیرنظامی (CAA) می گویند که تمامی امکانات فرودگاه در این انفجار سالم بوده است. آنها هیچ گونه آسیبی ندیده اند و عملیات پرواز نیز طبق روال عادی ادامه دارد.

از سوی دیگر، غلام ازفر ماهسار، معاون بازرس کل پولیس (DIG) شرق کراچی گفته است که تحقیقات اولیه نشان می دهد که عنصر تروریسم قابل رد نیست.

به گفته وی، آتش بر اثر انفجار گسترش بیشتری پیدا کرد و تعداد زیادی زخمی شدند. جاده به طور کامل پلمب شده و تحقیقات در حال انجام است.

در همین حال، سفارت چین در اسلام‌آباد در بیانیه‌ای که پس از انفجار منتشر شد، اعلام کرد که یک کاروان حامل کارکنان چینی شرکت برق بندر قاسم (Pvt) در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی جناح مورد حمله قرار گرفت.

بر اساس بیانیه سفارت، در نتیجه این انفجار دو شهروند چینی کشته و یک چینی زخمی شده است.

سفارت چین در اسلام آباد و سرکنسولگری در کراچی این حمله را محکوم کرده و با خانواده های آسیب دیده هر دو کشور ابراز همدردی کرده اند.

در این بیانیه آمده است که تمام تلاش های ممکن برای مقابله با این وضعیت در کنار پاکستان انجام می شود.

همچنین در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که سفارت و سرکنسولگری چین بلافاصله طرحی اضطراری را برای بررسی کامل این حمله، مجازات عاملان و حفاظت از شهروندان، موسسات و پروژه های چینی در پاکستان آغاز کرده اند.

سازمان نظامی جدایی طلب بلوچستان ارتش آزادیبخش بلوچ (BLA) مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت و آن را یک حمله انتحاری خواند.

در بیانیه ای که برای خبرنگاران ارسال شد، سخنگوی این سازمان گفت که این حمله هیئتی از مهندسان و سرمایه گذاران چینی را هدف قرار داد که فرودگاه کراچی را ترک کردند.

با این حال، مقامات امنیتی در کراچی هنوز این ادعا را تایید نکرده اند که این یک حمله انتحاری بوده است یا خیر.
پیشتر در 19 آوریل، حمله مشابهی به شهروندان ژاپنی در منطقه لندی کراچی انجام شد. زمانی که طبق روال همیشه، در حال حرکت به سوی منطقه فرآوری صادرات بودند، مورد حمله قرار گرفتند. شهروندان ژاپنی در این حمله سالم بودند، اما یک افسر امنیتی در این حادثه کشته شد.

مقامات پلیس در آن زمان گفته بودند که این حمله به ظن اتباع چینی انجام شده است.

پیش از این، سازمان جدایی طلب بلوچستان در کراچی حملات مرگباری را به بازار سهام پاکستان، کنسولگری چین، موسسه زبان چینی در دانشگاه کراچی و بسیاری از چینی ها انجام داده بود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=37325

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *