جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف؛ علی میثم نظری، مسئول روابط خارجی جبهه مقاومت ملی افغانستان در گفت‌وگو با فارن پالیسی گفته است که گروه تروریستی طالبان به القاعده اجازه ساخت‌وساز پایگاه نظامی حتی در قلب پنجشیر را داده است.

وی تصریح کرد که این فرصت و مزیتی است که حتی القاعده در دهه ۹۰ میلادی نیز از آن بهره‌مند نبود، ولی امروز بهره‌مند است و نُه پایگاه نظامی ساخته است.

آقای نظری اضافه کرد که به اضافه القاعده، سایر گروه‌های تروریستی از جمله داعش خراسان، تحریک طالبان پاکستان و جنبش اسلامی ازبکستان نیز در خاک افغانستان حضور و فعالیت دارند که جمع شان بیش از بیست و یک گروه تروریستی می‌شود.

مسئول روابط خارجی جبهه مقاومت ملی گفته است که القاعده در سال ۲۰۰۱ در افغانستان حضور نداشت، ولی این روزها در همه نقاط کشور حضور دارد و از سوی طالبان حمایت می‌شود.

وی اضافه کرده است که افغانستان به «بازار سیاه» توسط طالبان تروریست تبدیل شده و سلاح‌های به جامانده از نیروهای آمریکایی در آن به فروش می‌رسد و به دست سایر گروه‌های تروریستی در دیگر نقاط دنیا می‌رسد.

گفتنی است که افغانستان از سوی طالبان تبدیل به پناهگاه تروریسم شده است.

نه تنها جبهه مقاومت ملی افغانستان که سایر کشورهای منطقه و حتی شورای امنیت سازمان ملل متحد بارها هشدار داده‌اند که بیش از بیست و یک گروه تروریستی در افغانستان زیر سلطه طالبان حضور و فعالیت دارند.

در همین حال؛ منابع خبری می‌گویند که هبت‌الله آخوندزاده؛ رهبر طالبان در ادامه سفرهایش روز جمعه به ولایت فاریاب رسیده و در آن‌جا با رهبر حزب اسلامی ترکستان شرقی که متشکل از پیکارجویان اویغور چین است،‌ دیدار کرده‌ است.

او همچنین در این سفر با رهبر جماعت امام بخاری که در سوریه می‌جنگد، دیدار کرده‌ است.

منابع می‌گویند که این دیدارها روز جمعه، ۹ شهریور در شهر میمنه، مرکز ولایت فاریاب صورت گرفته و رهبر طالبان با عبدالحق ترکستانی؛ رهبر حزب اسلامی ترکستان شرقی و جمعه اکه ازبکستانی؛ رهبر گروه اسلام‌گرای «جماعت امام بخاری» گفت‌وگو کرده‌است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=34140

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *