دوشنبه 19 سنبله 1403 برابر با Monday, 9 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

پایه بدون پرچم | حواشی سفر مولوی عبدالکبیر به دوحه خبرساز شد

به گزارش ایراف؛ داوود ناجی، خبرنگار افغانستانی و فعال جامعه مدنی با انتشار تصویر مقامات طالبان که برای تشییع پیکر اسماعیل هنیه به قطر رفته‌اند در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است: این تصویر واقعی طالبان در نگاه جهان است. بی‌هویت و بی‌شناسنامه درست است که برخی از کشورها با این گروه تعاملات نیم‌بندی دارند که عمدتا اطلاعاتی است اما جهان برای طالبان هویتی فراتر از یک گروه قائل نیست. هویت بین المللی بدون مشروعیت داخلی ممکن نیست و مشروعیت با سرکوب بدست نمی‌آید.

همچنین رحمت‌الله اندر از چهره‌های مخالف طالبان نیز درباره این عکس نوشته است: آنهایی که نشان هویتی ندارند، یا زیر پرچم خارجی می‌نشینند یا زیر تخت خالی.

او در ادامه نوشته است که این تفاوت بین یک گروه و یک سیستم است. کسی که نظام مبتنی بر مشروعیت داخلی و خارجی نسازد، هیچکس گروه و پرچم او را به رسمیت نمی‌شناسد.

این درحالی است که سه سال پس از بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان علی‌رغم تلاش طالبان تاکنون هیچ کشوری آنها را به رسمیت نشناخته است.

طالبان نتوانسته‌اند، کرسی افغانستان در سازمان ملل را در اختیار بگیرند و تنها در چند کشور منطقه دیپلمات‌های خود را سفارت افغانستان مستقر کرده‌اند.

پیشنهاد:   مجاهد: عربستان تمایل دارد سفارت خود در کابل را بازگشایی کند
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=31234

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *