به گزارش ایراف، زلمی خلیلزاد، نماینده سابق آمریکا برای افغانستان در واکنش به مقاله اخیر نیویورک تایمز مبنی بر عنوان کردن حقانی به عنوان تنها صدای مخالف در برابر اقدامات رهبر طالبان گفت که حقانی تنها فرد در میان رهبران طالبان نیست که رویکردی معتدل تر در برابر غرب دارد.

او از افراد دیگری چون یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان، عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان به عنوان دیگر افراد میانه رو این گروه نام می برد. او می گوید این افراد با محدودیت علیه آموزش دختران و زنان مخالف هستند.

خلیلزاد ضمن اشاره به نقش حقانی در حملات تروریستی، آدم ربایی ها و ارتباط داشتن با القاعده گفت او را از چهره های پرنفوذ طالبان خواند که نگاهی معتدل و تمایل به رابطه با غرب دارد.

نماینده سابق آمریکا از دولت این کشور می خواهد که در راستای منافع و اهداف این کشور در آینده نیت این رهبران طالبان را مورد آزمایش قرار دهد.

نیویورک تایمز در مقاله اخیر خود از حقانی به عنوان « دولتمرد عملگرا»، «دیپلمات قابل اعتماد» و «صدای اعتدال نسبی» یاد می کند. این مقاله به نقل از کارشناسان می آورد که او از مخالفین اعمال محدودیت علیه آموزش زنان است این درحالی است که او تاکنون در این مورد اظهارنظر علنی نکرده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=38958

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *