توریست آمریکایی: در افغانستان بیشتر از آمریکا احساس امنیت کردم-ایراف

به گزارش ایراف، الی اسنایدر، جوان 25 ساله آمریکایی تجربه سفر خود به افغانستان را با نشریه نیوزویک به اشتراک گذاشته است.

او در جریان این مصاحبه گفته است که «به طور کلی در افغانستان احساس امنیت می‌کردم. امن‌تر از شهرهای بزرگ ایالات متحده و اروپای غربی. او که 10 روز در افغانستان سفر کرده و از مکان‌هایی مانند بندامیر بامیان و شهرهای مزارشریف و کابل دیدن کرده است.

اسنایدر نداشتن راهنما در این سفر را یکی از موارد چالش برانگیز از حضور خود در افغانستان عنوان کرده است.

او همچنین از علاقه خود به بامیان به دلیل کوه‌های پوشیده از برف، رودخانه‌های زلال و دریاچه‌های آبی متحیر کننده می‌گوید و افزوده است که شهر مورد علاقه‌اش مزارشریف بوده است.

او در بخش دیگری از این تجربه خود افزوده است که لحظات به یادماندنی زیادی از این سفر وجود دارد اما یکی از لحظات حساس زمانی بود که از تورخم پاکستان وارد افغانستان شده است.

او از تجربه بازداشت خود توسط طالبان به دلیل نداشتن مجوز گفته است و می‌افزاید: آنها کنجکاو بودند که دو توریست را ببینند که چگونه بدون راهنما در کابل قدم می‌زنند.

این تجربه از سفر از سوی یک گردشگر خارجی درحالی مطرح می‌شود که هفته گذشته داعش مسئولیت حمله مرگبار به چندین گردشگر خارجی در بامیان را برعهده گرفته بود.

به طوری که هفته نامه جدید النبا که متعلق به داعش مرکزی است به تفصیل در مورد حمله اخیر این گروه در ولایت بامیان که هدف آن گردشگران خارجی بوده، پرداخته است.

در این گزارش آمده است که شماری از رهبران طالبان، پس از افزایش تعداد گردشگران در سال جاری، اظهار داشتند که این نشان دهنده بهبود وضعیت کشور است و این همان تصویری است که طالبان دائماً تمایل دارند به آمریکا و متحدان صلیبی‌اش مخابره کنند.

بسیاری از تحلیل‌گران حمله اخیر داعش را حمله به صنعت توریسم در افغانستان می‌دانند.

این حمله درحالی صورت گرفت که خبرگزاری الجزیره در اوایل ماه آوریل سال جاری از افزایش شمار گردشگران خارجی به افغانستان پس از حاکمیت طالبان خبر داده بود.

در این گزارش آمده بود که تعداد گردشگران خارجی که از افغانستان بازدید کرده‌اند در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال گذشته میلادی ۱۲۰ درصد افزایش یافته است و به ۵۲۰۰ نفر رسیده است.

پیشنهاد می شود: برگزاری کنفرانس ملی جاذبه‌های گردشگری افغانستان در بدخشان

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=21689

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها