پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف؛ قایق حامل این پناهجویان در نخستین ساعات امروز ( یکشنبه ۲۵ شهریور/۱۵ سپتامبر) در آب‌های شمال بولون سورمر دچار مشکل شد، این در حالی است که در دو روز گذشته به دلیل آرام شدن دریا تلاش‌ بیشتری برای عبور از کانال مانش صورت گرفته است.

به گفته یک فرد محلی، غرق شدن این قایق اندکی پس از ترک ساحل آغاز شد و شش نفر از نجات یافتگان از جمله یک نوزاد ۱۰ ماهه در بیمارستان بستری شدند.

به گفته گارد ساحلی فرانسه این قایق به سمت ساحل امبلتئوس در حرکت بود.

گفته می‌شود، کانال مانش یکی از شلوغ‌ترین خطوط کشتیرانی در جهان است و جریان‌های شدیدی دارد که عبور قایق‌های کوچک را خطرناک می‌کند.

دادستان شهر بولون سورمر تحقیقاتی را در این باره آغاز کرده است.

ژاک بیلان، بخشدار منطقه پاس دو کاله در فرانسه گفت که به خدمه نجات هشدار داده شد که یک قایق با ۵۹ سرنشین در آب های ساحلی آمبلتوز در منطقه پاس دو کاله با مشکل مواجه شده است.

یک سخنگوی دولت بریتانیا ضمن تایید این حادثه گفته است که مقامات فرانسه مسئولیت تحقیق درمورد این حادثه را برعهده دارند.

دیوید لمی، وزیر خارجه بریتانیا هم این حادثه را «وحشتناک» توصیف و بر برنامه دولتش برای همکاری با کشورهای اروپایی برای مقابله با باندهای قاچاق انسان تاکید کرد.

براساس گزارش سازمان بین المللی مهاجرت، بیش از ۲۱ هزار نفر در سال جاری توانسته‌اند از این کانال عبور کنند.

قایق‌های کوچک و پرجمعیت پناهجویان در گذر از کانال مانش برای رسیدن از فرانسه به بریتانیا مرتب دچار حادثه می‌شوند.

کمتر از دو هفته پیش هم یک قایق دیگر حامل پناهجویان درکانال مانش غرق شد.

در آن حادثه که مرگبارترین حادثه در سال جاری در کانال مانش بود ۱۲ نفر از جمله شش کودک و یک زن باردار جان خود را از دست دادند.

به گفته گارد ساحلی فرانسه ۲۰۰ نفر در یک مقطع زمانی ۲۴ ساعته در دو روز گذشته (جمعه و شنبه) در کانال مانش از غرق شدن نجات داده شدند.

به این ترتیب با احتساب هشت قربانی امروز، در مجموع ۴۵ نفر در کانال مانش در سال جاری جان خود را از دست داده‌اند که به گزارش سازمان بین المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل، بالاترین رقم گزارش شده از سال ۲۰۲۱ است.

بیلان گفت که با قربانیان این حادثه، تعداد افرادی که از ابتدای سال برای عبور از کانال مانش جان خود را از دست داده اند به ۴۶ نفر رسیده است.

آمارها می گوید؛ بیش از ۱۰ هزار مهاجر با عبور از کانال مانش به بریتانیا رسیدند
حوادثی که در مسیر کانال مانش رخ می‌دهد، فشار بر حکومت‌های بریتانیا و فرانسه برای یافتن راه هایی برای مقابله با قایق‌های پناهجویان را افزایش داده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35392

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *