به گزارش ایراف، بیش از 60 قانونگذار دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در نامه از جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده خواستند تا از نفوذ واشنگتن برای آزادی زندانیان سیاسی ازجمله عمران خان که از ماه اوت سال گذشته در زندان به سر می برد، استفاده کند.

خان از زمان سقوط دولتش در رای عدم اعتماد پارلمان در آوریل 2022 با اتهامات متعددی ازجمله، خیانت، فساد و ازدواج غیرقانونی روبه رو شده است.

اما عمران خان و حزب تحریک انصاف این اتهامات را رد کرده اند و معتقدند که تمام اتهامات برای دور نگه داشتن او از سیاست های ملی ساخته شده است.

در همین حال، شماری از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا در نامه ای از بایدن خواسته اند وضعیت پاکستان را ارزیابی کنند و خواستار آن شدند که حقوق بشر ستون اصلی سیاست آمریکا در قبال این کشور باشد.

قانونگذاران آمریکایی در این نامه نوشتند:«ما امروز می نویسیم تا از شما بخواهیم از اهرم های قابل توجه ایالات متحده با دولت پاکستان برای آزادی زندانیان سیاسی ازجمله نخست وزیر سابق، عمران خان و کاهش نقض گسترده حقوق بشر استفاده کنید.»

آنها همچنین از آخرین انتخابات عمومی پاکستان که در اوایل ماه فوریه برگزار شد، انتقاد کردند و گفتند شاهد سطح تاریخی بی نظمی بوده اند و کشور را در مسیر اقتدارگرایی قرار داده اند.

این اولین درخواست چندین تن از اعضای کنگره ایالات متحده برای آزادی عمران خان است که روابط سختی با واشنگتن به عنوان منتقد قدیمی سیاست خارجی ایالات متده داشت.

قانونگذاران آمریکایی همچنین از دولت بایدن خواستند که از پاکستان برای امنیت خان ضمانت هایی دریافت کند و از مقامات سفارت آمریکا بخواهند که با وی در زندان ملاقات کنند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=38867

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *