عبدالکبیر: امیدوارم روابط ایران و افغانستان بیشتر تقویت شود

به گزارش ایراف، به نقل از صفحه رسمی ارگ در ایکس عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست وزیر برای عرض تسلیت به خاطر شهادت ریاست جمهوری و هیئت همراهشان به سفارت ایران در کابل رفت و دفتر یادبود در این مورد را امضا کرد.

ارگ در همین رابطه نوشته است که «معاون سیاسی ریاست الوزرا ضمن تسلیت به دیپلمات‌های سفارت افغانستان ایران گفت که حکومت سرپرست و مردم افغانستان در این غم بزرگ با جمهوری اسلامی ایران و مردم آن خود را شریک می‌دانند».

عبدالکبیر در جریان این دیدار افزود که مرحوم رئیسی روابط خوبی با حکومت سرپرست برقرار کرده بود و امید است که از این به بعد روابط دوستانه افغانستان و ایران تقویت بیشتر یابد.

این درحالی است که صبح امروز نیز ذبیح‌الله مجاهد نیز به همراه شماری از مقامات طالبان در دفتر کنسولگری جمهوری اسلامی در قندهار حضور یافتند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست، ملا شیرین آخوند والی قندهار، روسای ادارات دولتی و اتاق تجارت با حضور در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در قندهار، ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان، دفتر یادبود را امضا کردند.

پیش از این نیز روز گذشته برخی دیگر از مقامات طالبان با حضور در نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف، دفتریادبود شهید رئیسی را امضا کردند.

به طوری که دکتر محمد نعیم، صبح روز گذشته با حضور در دفتر سفارت ایران در قطر، مراتب تسلیت خود را اعلام کرد.

سفارت افغانستان در قطر نوشته است: «دکتر محمد نعیم در این مراسم به سفیر کشور ایران در قطر آقای دکتر علی صالح آبادی ابراز تسلیت نموده و برای ملت و دولت اسلامی جمهوری اسلامی به ویژه خانواده‌های قربانیان سانحه دردناک مراتب همدردی و غم شریکی خود را ابراز داشتند».

همچنین امروز ملا برادر و امیرخان متقی وارد تهران شدند و در مراسم تشییع پیکر آیت الله رئیسی در تهران حضور یافتند و بر پیکر ایشان دعا خواندند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=21215

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها