به گزارش ایراف، در آستانه برگزاری بیست و سومین نشست سازمان همکاری های شانگهای، دولت در اسلام آباد سه روز تعطیل رسمی اعلام کرده است، مدارس و مشاغل تعطیل شده و گروه های زیادی از پلیس و نیروهای شبه نظامی مستقر شده اند.

به گفته وزارت کشور پاکستان، نیروهای ارتش، مسئولیت امنیت منطقه سرخ پایتخت، محل استقرار پارلمان و یک منطقه دیپلماتیک و جایی که بیشتر جلسات در آن برگزار می شود، خواهند بود.

هشدار تهدید در این کشور جنوب آسیا قبل از نشست سازمان همکاری شانگهای و به ویژه پس از کشته شدن دو مهندس چینی در کراچی و کشته شدن21 معدنچی در تیراندازی مسلحانه در بلوچستان، بالا بوده است.

اسلام آباد به دلیل ترس از اینکه آنها می توانند هدف خشونت شبه نظامیان جدایی طلب باشند، به دنبال جلوگیری از همه جابجایی های اتباع چینی در این شهر است.

این اتدابیر درحالی اتخاذ می شود که عمران خان، نخست وزیر سابق زندانی، پس از درگیری های خشونت آمیز بین وفاداران به حزب خود و نیروهای امنیتی، خواستار تظاهرات در 15 اکتبر شد تا برای آزادی خود فشار بیاورد و علیه دولت ائتلافی تحریک شوند.

بیست و سومین نشست سازمان همکاری شانگهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری و با حضور سران و نمایندگان کشورهای عضو برگزار می شود.

رویترز به نقل از دفتر نخست وزیر پاکستان گزارش داده است که سفر لی اولین سفر نخست وزیر چین به پاکستان در 11 سال گذشته است.

دفتر امور خارجه پاکستان اعلام کرد، نخست وزیر لی علاوه بر شرکت در نشست سازمان همکاری شانگهای، یک سفر چهار روزه دوجانبه از دوشنبه تا پنج شنبه به پاکستان را با همراهی مقامات ارشد انجام می دهد.

لی و شریف، هیئت‌های مربوطه خود را برای گفتگو درباره روابط اقتصادی و تجاری، همکاری تحت کریدور اقتصادی چین پاکستان (CPEC) و یک سرمایه‌گذاری 65 میلیارد دلاری در این کشور جنوب آسیا تحت ابتکار کمربند و جاده، رهبری می کنند.

دفتر نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که لی همچنین فرودگاه بین المللی گوادر با بودجه CPEC را در استان ناآرام جنوب غربی بلوچستان، که با افغانستان و ایران هم مرز است، افتتاح خواهد کرد.

نخست وزیر چین که برای شرکت در بیست و سومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای به اسلام آباد سفر کرده است، در دیدار با نخست وزیر، رئیس جمهور و سایر مقامات ارشد پاکستان به بررسی تعمیق روابط دوجانبه اقتصادی و تجاری خواهد پرداخت.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=37970

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *