ترور مهندسان چینی؛ پاکستان غرامت می‌پردازد-ایراف

قرار است دولت پاکستان 2 میلیون و 580 هزار دلار به اتباع چینی چند ماه پیش در این کشور کشته شدند، غرامت بپردازد.

به گزارش ایراف، دولت پاکستان از پرداخت غرامت بیش از 2 میلیون دلاری به خانواده های کشته شدگان چینی خبر داد.

در هفتم فروردین ماه سال جاری 5 مهندس چینی در منطقه شانگلا  شهر ایالت خیبرپختونخواه در جریان یک حمله تروریستی کشته شدند. در جریان این حمله چین از دولت پاکستان خواست که تا در مورد این رویداد تحقیقات کامل انجام داده و عاملان آن را «به شدت مجازات کند.» همچنین،  سفارت چین در  اسلام آباد خواهان تامین امنیت شهروندان چین در پاکستان شد.

در مقابل، شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان ضمن محکومت عمل تعهد داد که عاملان حمله به مهندسان چینی تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

یک ماه پس از این حمله رسانه های پاکستانی اعلام کردند که این کشور در ارتباط با این حمله 4 نفر دستگیر شدند. تهدیدات امنیتی علیه اتباع چینی در پاکستان همواره یک چالش در روابط دو کشور به شمار می‌رود. 

آخرین حمله به مهندسان چینی در اواسط مردادماه گذشته در ایالت بلوچستان اتفاق افتاد که مسئولیت آن را گروه تروریستی و تجزیه طلب ارتش آزادیبخش بلوچ برعهده گرفت.

در سال ۲۰۲۱ بر اثر انفجار تروریستی یک دستگاه اتوبوس حامل مهندسان و کارگران پروژه احداث سد «داسو» واقع در شمال غرب پاکستان، ۱۲ نفر از جمله ۹ نفر از اتباع چینی کشته شدند.

این حملات علیه شهروندان چینی، اعتراض شدید پکن به اسلام‌آباد مبنی بر ضعف نیروهای امنیتی پاکستان در تامین امنیت جانی شهروندان چینی را بدنبال داشت.

پیشنهاد می شود: رایزنی مقام‌های آمریکا و پاکستان درباره «مبارزه با تروریسم»

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=21361

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها