به گزارش ایراف، به نقل از دان نیوز، تحریک انصاف پاکستان تصمیم گرفته است که تجمع اعتراضی خود را که قرار بود امروز ۱۵ اکتبر در اسلام آباد پایتخت فدرال برگزار شود را به تعویق بیاندازد.

بر اساس این گزارش، این تصمیم در نشست کمیته سیاسی حزب تحریک انصاف و در راستای منافع ملی اتخاذ شد.

منابع حزبی می گویند که تصمیم به تعویق انداختن تظاهرات دی چوک پس از تضمین دولت مبنی بر اینکه تیم پزشکی بیمارستان شوکت خانم معاینه پزشکی عمران خان موسس حزب تحریک انصاف را در زندان آدیالا انجام خواهد داد، اتخاذ شد

همچنین بروستر گوهر، رئیس PTI در بیانیه ویدیویی خود گفت که دولت فدرال با ما تماس گرفته و به ما اطمینان داده است که پزشکان امروز صبح به زندان آدیالا فرستاده خواهند شد.

لازم به ذکر است که حزب تحریک انصاف پاکستان دیروز از تمامی مقامات این حزب خواسته بود که اگر دولت به وکلا و پزشکان اجازه ملاقات با عمران خان در زندان آدیالا را نداد، سه شنبه 15 اکتبر در هر ساعتی که خواستند به اسلام آباد برسند.

حماد ازهر سرپرست حزب پنجاب در پیامی ویدیویی هشدار داده بود که دارندگان بلیت و مقاماتی که در 15 اکتبر به اسلام آباد نرسیده اند، از امتیازات و موقعیت های خود محروم خواهند شد.

وی تصریح کرد: علی رغم تهدید جان وی، رهبری این تظاهرات مسالمت آمیز را به عهده خواهد گرفت.

این اظهارات حماد ازهر زمانی بیان شد که نگرانی از سلامتی عمران خان ابراز شد و درخواست حزب از دولت برای ملاقات با رهبر زندانی با پاسخ مثبتی مواجه نشد.

روز گذشته نیز گفتگوی تلفنی بین مولانا فضل الرحمن، رئیس جمعیت علمای اسلام و اسد قیصر، رهبر حزب تحریک انصاف صورت گرفت که در آن اسد قیصر در ازای بازنگری در طرح اعتراض، خواستار ملاقات با عمران خان شد.

به گفته این رهبر حزب تحریک انصاف در این دیدار، رئیس جمعیت علمای اسلام از حزب تحریک انصاف درخواست کرده است که اعتراض را برای منافع ملی به تعویق بیندازد.

اسد قیصر در گفتگو با دان گفت که مولانا فضل الرحمن موافقت کرده است که رهبران تحریک انصاف اجازه ملاقات با عمران خان را داشته باشند.

گفتنی است که هفته گذشته کمیته سیاسی تحریک انصاف پاکستان در یک جلسه اضطراری اعلام کرد که در روز 15 اکتبر در دی‌چوک اسلام‌آباد تظاهراتی برگزار می‌کند. در این زمان مولانا فضل الرحمن از حزب تحریک انصاف خواسته بود که با توجه به برگزاری اجلاس سران شانگهای و در راستای حفظ منافع ملی این تجمع به تعویق بیفتد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=38054

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *