دوشنبه 18 سرطان/تیر 1403 برابر با Monday, 8 July , 2024
تبرئه عمران خان از دو اتهام؛ نخست‌وزیر سابق مدعی «بزرگترین دزدی انتخاباتی» شد-ایراف

دادگاهی در اسلام آباد، عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان را در دو پرونده «خرابکاری» تبرئه کرد. همزمان آقای خان، کمیسیون انتخابات پاکستان را به «بزرگترین دزدی انتخاباتی» متهم کرد.

به گزارش ایراف، رسانه های پاکستانی از تبرئه عمران خان از دو پروند خرابکاری  خبر دادند. این پرونده ها  پس از اعتراضات خشونت آمیز هواداران او در اردیبهشت ماه سال گذشته باز شده بود.

چند روز پیش نیز دادگاه اسلام آباد او را به همراه شاه محمود قریشی از دو پرونده خرابکاری دیگر تبرئه کرده بود. این موارد در حالی رخ می دهد که علیه او همچنان پرونده های دیگری در موضوعاتی چون، افشای اسناد محرمانه، ازدواج غیرقانونی و سوءاستفاده از هدیه های دولتی وجود دارد.

اما او که از مردادماه سال گذشته تاکنون در زندان به سر می برد، روز گذشته اعلام کرد که به علت پرونده سازی سایر احزاب برای جلوگیری از برگشتن حزب تحریک انصاف متعلق به او، به زندان رفته است.

در همین رابطه عمران خان افزود که در انتخابات مجلس در ماه فوریه حزب او پیروز بود اما این پیروزی از او دزدیده شده است.

عمران خان در جریان دفاع ویدئویی خود در دادگاه که از زندان صحبت کرد گفت این انتخابات بزرگترین دزدی عمومی و حزب من قربانی شده و نقض آشکار حقوق بشر صورت گرفته است. ادعایی که از سوی کمیسیون انتخابات پاکستان رد شد.

او همچنین در جریان یک مصاحبه خود از ژنرال جاوید باجوه، فرمانده پیشین ارتش پاکستان به عنوان عامل اصلی پرونده سازی علیه خود نام برد.

دو هفته پیش نیز عمران خان در دادگاهی دیگر برای دفاع از خود از طریق لینک ویدیویی حاضر شده بود. این جلسه نخستین باری بود که خان از اوت 2023 که خان به دلیل چند پرونده در زندان بود، در دادگاه عالی حاضر شد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=22618

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها