تاکید چین بر تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان

دولت چین به‌ رسمیت شناختن حکومت سرپرست افغانستان  را مشروط به تشکیل حکومت فراگیر دانست.

بنابر گزارش خبرگزاری ایراف، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری گفت که پذیرش اعتمادنامه یک «رفتار عادی دیپلوماتیک» است.

او افزود: سیاست چین در برابر افغانستان ثابت و روشن است. چین را افغانستان به عنوان یک همسایه خوب می‌بیند و با تمامی افغانستانی‌ها، راهبرد دوستانه را دنبال می‌کند. همچنین با افغانستان روابط دیپلماتیک را حفظ کرده و همکاری در عرصه‌های مختلف داشته است. چین سفیر جدید افغانستان را که از سوی حکومت سرپرست گماشته شد، پذیرفته و اعتمادنامه وی را دریافت کرده است. این یک روند عادی است. انتظار داریم که جامعه بین المللی با حکومت سرپرست افغانستان تعامل کند و رابطه خود را تقویت کند. همچنین از آنها بخواهد که به نگرانی جامعه بین المللی به صورت فعال پاسخ دهند.

وی همچنین افزود که موضوع به رسمیت شناختن حکومت سرپرست افغانستان پس از رفع نگرانی جامعه جهانی و مبارزه جدی با تروریسم در افغانستان دنبال خواهد شد. لازم بذکر است که هفته گذشته سفیر جدید حکومت سرپرست افغانستان در پکن استوارنامه خود را به نماینده دولت چین تحویل و بصورت رسمی کار خود را آغاز کرده بود.

حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان نیز در توئیتی حکمرانی بدون تبعیض و حُسن همجواری را 2مؤلفه اساسی پیشرفت افغانستان دانست و در دیدار نماینده چین در امور افغانستان حکمرانی بدون تبعیض و حسن همجواری خواست نهایی همسایگان و منطقه بیان کرد.

پیشنهاد:   آغاز پروژه مس عینک پس از ۱۶ سال | نگاه چین و طالبان به دومین معدن بزرگ مس جهان
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=3827

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *