شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
 اتحادیه اروپا 150 میلیون یورو به مردم و مهاجران افغانستانی کمک کرد-تاکید اتحادیه اروپا بر حمایت از مردم افغانستان_ایراف

به گزارش ایراف، کمیته سیاست خارجی ایالات متحده امروز، سه شنبه، 22 خرداد نشستی را به منظور بررسی تعامل با مردم افغانستان در بروکسل، پایتخت بلژیک برگزار کرده است.

در اعلامیه این نشست آمده که شرکت کنندگان این نشست پیرامون موثرترین راه ها برای حل نیازهای اساسی و ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان بحث و بررسی صورت گرفته است.

این بیانیه همچنین گفته است «مردم افغانستان را نمی‌توان پشت سرگذاشت.»

کمیته سیاست خارجی تاکنون جرئیات بیشتری در مورد این نشست به بیرون ارائه نداده است.

در همین رابطه، یان ایگلند، دبیرکل شورای پناهندگان نروژ روز گذشته در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس در مورد نشست بروکسل نوشت :«اکنون زمان دوباره کمک‌ها، ارتباط با مقام‌ها و ارائه راه حل‌های پایدار است».

این مقام اروپایی معتقد است که گروه‌های بشردوستانه به تنهایی نمی توانند خلأ به وجود آمده از قطع کمک ها توسعه محور را تکمیل کنند.

او همچنین در مورد رسیدگی به مردم افغانستان گفت که آنها شایسته حمایت های درازمدت و پایدار فراتر از مقام ها هستند.

این درحالی است که اتحادیه اروپا روز گذشته، دوشنبه، 21 خرداد، 150 میلیون یورو کمک بشردوستانه برای بحران افغانستان درنظر گرفت. «باتوجه به وخامت اوضاع بشردوستانه در افغانستان، اتحادیه اروپا ذخیره کمک های اضطراری خود را برای جلوگیری از خطر قحطی در افغانستان فعال کرده است.»

یانتس لنارچیچ، کمیسر مدیریت بحران اتحادیه اروپا در همین رابطه گفت :« مردم افغانستان درحال حاضر با یکی از بدترین بحران‌های بشردوستانه در افغانستان مواجه هستند. بیش از 50 درصد مردم به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارد و بیش از 85 درصد مردم در فقر هستند.»

پیش از این برنامه جهانی غذا اعلام کرد: ریشه‌کن کردن فقر در افغانستان نیازمند راه حل‌های بلندمدت است

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=24176

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها