راهپیمایی طرفداران عمران خان در پاکستان

در حالی که سه روز بعد از برگزاری انتخابات پارلمانی در پاکستان هنوز نتایج نهایی اعلام نشده، یکی از معاونان ارشد عمران خان؛ رهبر حزب انصاف و نخست‌وزیر پیشین پاکستان هشدار داده است که نامزدهای مستقل حامی آقای خان قصد تشکیل دولت را دارند و اگر نتایج انتخابات به تعویق بیفتد و یا در صورت اعلام نشدن نتایج انتخابات آنان راهپیمایی خواهند کرد.

به گزارش ایراف، یکی از معاونان ارشد عمران خان روز شنبه ۲۲ بهمن از هوادارانش خواست که در صورت اعلام نشدن نتایج نهایی انتخابات، دست به «راهپیمایی مسالمت‌آمیز» بزنند.

هواداران این حزب از امروز یک‌شنبه، ۲۲ بهمن، اعتراضات مسالمت‌آ‌میز خود را در مقابل نهادهای دولتی آغاز خواهند کرد.

در همین حال، گوهرعلی خان؛ رهبر «تحریک انصاف» و وکیل عمران خان از همه «نهادهای» پاکستان در خواست کرده که به خواست‌های این حزب احترام بگذارند.

افزون بر این، صدها تن از حامیان «تحریک انصاف» روز گذشته در شهر پیشاور در شمال غربی این کشور به رهبری دو تن از دستیاران عمران خان دست به تظاهرات زده‌اند.

انتخابات ایالتی و پارلمانی در پاکستان با جمعیتی بالغ بر ۲۴۱ میلیون تن روز پنج‌شنبه هفته گذشته برگزار شد، اما تا کنون نتیجه نهایی آن اعلام نشده است.

تأخیر در اعلام نتایج انتخابات پارلمانی پاکستان باعث شده است که نگرانی‌ها در خصوص وضعیت سیاسی این کشور تشدید شود.

عمران خان مدعی پیروزی در انتخابات پاکستان شد نواز شریف هم دو روز پیش خود را پیروز انتخابات اعلام کرد.

طبق برآوردهای روز گذشته متحدان عمران خان با کسب ۱۰۱ کرسی، پیشتاز این انتخابات هستند.

در مقابل حزب مسلم لیگ شاخه نواز برنده ۷۱ کرسی بوده و حزب «مردم پاکستان» به رهبری بلاول بوتو زرداری، پسر بی‌نظیر بوتو؛ نخست‌‌وزیر پیشین پاکستان ۵۳ کرسی را از آن خود کرده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=5177

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *