شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
تاجیکستان هم دو روز عزای عمومی اعلام کرد-ایراف

به گزارش ایراف، تاجیکستان در جهت اعلام همبستگی و گرامیداشت از آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، دکتر حسین امیر عبداللهیان و هیئت همراهشان، 2 روز را عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

همچنین رادیو و تلویزیون تاجیکستان در جهت همدردی با مردم ایران از پخش موسیقی و برنامه‌های شاد در دو روز خودداری کنند.

به گفته نورالدین سعید، رئیس کمیته رادیو و تلویزیون تاجیکستان این اقدام در جهت احترام به رئیس جمهور و همراهانش و همدردی و تسلیت مردم و دولت تاجیکستان با مردم ایران صورت گرفته است.

پیش از این نیز، امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان نیز شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراهشان را تسلیت گفت.

علاوه بر این، رستم امامعلی، رئیس مجلس ملی مجلس عالی تاجیکستان پیام تسلیت خود را اعلام کردند.

به تقل از وب سایت وزارت امور خارجه در این پیام آمده است که «خبر دلخراش سقوط بالگرد و جان باختن سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه ایشان موجب اندوه عمیق ما شد.

در ارتباط با این فاجعه سنگین، از طرف خود و  نمایندگان مجلس ملی مجلس عالی جمهوری تاجیکستان، مراتب همدردی عمیق و صمیمانه خود را به شما و مردم برادر ایران عرض نموده، برای همه بستگان و خویشاوندان شهدا صبر جمیل خواهانم».

گفتنی است علاوه بر تاجیکستان شمار دیگری از کشورهای همسایه و منطقه ایران نیز به نشانه همدردی با دولت و ملت ایران عزای عمومی اعلام کردند. به طوری که سوریه 3 روز، لبنان 3 روز، عراق 1 روز، هند 1 روز، ترکیه 1 روز،  پاکستان 1 روز، ایالت سند پاکستان نیز 1 روز و کوبا اعلام عزای عمومی کردند.

پیشنهاد می شود: شهادت رییس جمهور ایران؛ چندین کشور منطقه عزای عمومی اعلام کردند

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=20939

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها