پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

تأکید مجدد طالبان بر بی‌اعتبار بودن خدمات کنسولی سفارتخانه‌های افغانستان در اروپا

به گزارش ایراف؛ در اطلاعیه وزارت خارجه طالبان درباره تعویق در ارائه خدمات کنسولی در نمایندگی‌های سیاسی افغانستان آمده است که در روزهای گذشته وزارت امور خارجه طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که خدمات کنسولی در نمایندگی‌های افغانستان در انگلستان، بلژیک، سويیس، اتریش، فرانسه، ایتالیا، یونان، هلند سوئد، نروژ، کانادا و استرالیا و شهرهای بن و برلین در آلمان نزد مرکز و سایر نهادها فاقد اعتبار می‌باشد.

در اطلاعیه دفتر سخنگوی وزارت خارجه طالبان آمده است که تمامی برچسب‌های تمدید پاسپورت در کشورهای یاد شده باطل هستند، اما برچسب‌های تمدید که قبل از صدور اطلاعیه اجرا شده باشند و توسط آن به افغانستان و یا کشوری سوم سفر صورت گرفته باشد و دارای مهرهای ورودی و خروجی پیش از تاریخ ۳۰ جولای باشند، قابل پذیرش هستند.

در این اطلاعیه آمده است که تمامی ویزاهای صادر شده در کشورهای یاد شده پس از انتشار اطلاعیه فاقد اعتبار است و اتباعی که از نمایندگی‌های یاد شده ویزای افغانستان دریافت کرده و اکنون در افغانستان هستند، می‌توانند مطابق مدت اقامه ویزا در افغانستان بمانند، اما پس از خروج از کشور نمی‌توانند با ویزاهای یاد شده دوباره به افغانستان سفر کنند.

وزارت خارجه طالبان تاکید کرده است که تمامی و ثیقه‌ها و اسنادی که قبل و یا پس از اعلامیه فوق از سوی نمایندگی‌های یادشده صادر شده باشند و در مرکز ثبت نباشند قابل پذیرش نیست.

دفتر سخنگوی وزارت خارجه طالبان در ادامه درباره نمایندگی‌های معتبر در اروپا نوشته است: کنسولگری افغانستان در شهر مونیخ آلمان، سفارت افغانستان در هلند، سفارت افغانستان در اسپانیا، سفارت افغانستان در بلغارستان و سفارت افغانستان در جمهوری چک پنج نمایندگی افغانستان در اروپا هستند که از محدودیتهای فوق مستثنی هستند و خدمات کنسولی و اسناد آنها مانند سایر نمایندگی‌های افغانستان قابل پذیرش است.

پیشنهاد:   شکست دوحه از نگاه امرالله صالح: شناسایی طالبان به نفع غرب نیست

این درحالی است که عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست وزیر طالبان روز گذشته در دوحه پایتخت قطر با شماری از سفرا و دیپلمات‌های کشورهای مختلف برای افغانستان دیدار کرده است.

در این دیدار که نمایندگان کشورهای آمریکا، بريتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، کره جنوبی و استرالیا حضور داشتند، معاون سیاسی نخست وزیر در مورد تقویت روابط دو جانبه افغانستان و کشورها صحبت کرده است.

طالبان در هفته‌های گذشته بارها در رابطه با بازگشایی سفارت‌های خارجی در افغانستان سخن گفته‌اند.

به نظر می‌رسد، طالبان قصد دارند با ایجاد محدودیت‌های کاری در سفارتخانه‌های افغانستان در کشورهای مختلف دیپلمات‌های افغانستان را تحت فشار قرار دهند تا آنها را مجبور به ارتباط با مرکز کنند تا شاید این تعامل زمینه به رسمیت شناختن آنها از سوی جامعه جهانی را فراهم کند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=31621

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *