پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

تأکید مجدد آمریکا بر مشارکت با پاکستان در «مقابله با تروریسم»

به گزارش ایراف، به نقل از رسانه‌های پاکستانی دونالد بلوم، سفیر آمریکا در اسلام آباد با محسن نقوی، وزیر کشور پاکستان روز گذشته دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف بر روی موادمخدر، مبارزه با تروریسم و تقویت همکاری‌ها بحث و گفت‌وگو کردند و بر ضرورت مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

این دیدار درحالی صورت می‌گیرد که به تازگی آمریکا از عملیات عزم استحکام پاکستان حمایت کرده است.

ژنرال پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون در جریان یک نشست خبری در روز سه شنبه، ۱۸ تیرماه مطرح کرد که گفت‌وگوها برای افزایش توان نظامی ارتش پاکستان در جریان است.

به گفته این مقام آمریکایی واشنگتن می‌خواهد با همکاری اسلام آباد با تهدیدات امنیتی منطقه‌ای مقابله کند.

پاتریک رایدر در این نشست گفت که حملات هوایی علیه تحریک طالبان پاکستان در داخل افغانستان به تصمیمات مستقل پاکستان مربوط می‌شود. این تصمیم پاکستان است که چگونه مسایل امنیت ملی خود را حل کند.

وی با بیان اینکه در مورد تصمیمات داخلی پاکستان صحبت نمی‌کند، افزود: ما با پاکستان روابط دیرینه‌ای داریم و روابط همکاری امنیتی وجود دارد و با این کشور برای جلوگیری از تروریسم منطقه‌ای همکاری خواهیم کرد.

همچنین متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا یک روز قبل از اظهارات سخنگوی پنتاگون در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد وضعیت امنیتی در پاکستان گفت: مردم این کشور از طرف تروریست‌ها آسیب زیادی دیده‌اند.

او همچنین عنوان کرد که آمریکا و پاکستان منافع مشترکی در مبارزه با تهدیدات امنیتی در منطقه دارند.

میلر افزود: آمریکا به طور منظم با دولت پاکستان برای شناسایی فرصت‌ها برای ایجاد ظرفیت و تقویت امنیت منطقه‌ای همکاری می‌کند.

پیشنهاد:   اخراج مهاجرین افغان حربه پاکستان برای باجگیری با چراغ سبز آمریکا

در همین رابطه، هفته گذشته آمریکا و پاکستان به رزمایش مشترک نظامی خود در ایالت خیبرپختونخواه پایان دادند.

این رزمایش‌ در حالی پایان یافت که پاکستان شاهد اعتراضات ضد جنگ با شعار «نه به جنگ دلاری» در مناطق مختلف بود.

این اعتراضات علیه عملیات عزم استحکام و تقویت جنگ‌های دلاری که منظور از این جنگ‌ها همکاری‌های مشترک پاکستان با آمریکا است، شکل گرفت.

معترضان در این تظاهرات شعار «نه به جنگ دلاری» سر دادند.

پاکستان جدیدا با عملیات عزم استحکام به دنبال تامین امنیت خود است.

به نظر می‌رسد که بیشتر این نگرانی‌ها ناشی از افزایش حملات تی‌تی‌پی به پاکستان باشد که این کشور ادعا می‌کند، این حملات از خاک افغانستان صورت می‌گیرد.

در همین رابطه، خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان در تازه‌ترین مورد ادعا کرد بر پایگاه های تی تی پی در خاک افغانستان حمله خواهد کرد.

درهمین حال؛ مولانا فضل الرحمان، رهبر جمعیت علمای اسلام در واکنش به اظهارات خواجه آصف گفت که ۲۰ سال هواپیماها از پایگاه‌های هوایی شما بلند می‌شدند و حملاتی را به افغانستان انجام می‌دادند.

پیشنهاد می شود: حمایت آمریکا از عملیات فرامرزی پاکستان: منافع مشترک داریم

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29163

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *