جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، رحمت‌الله فیضان، معاون نمایندگی روابط خارجی وزارت امورخارجه طالبان به تازگی در یادداشتی نوشته است که افغانستان همواره در طول تاریخ به دنبال تعاملی مثبت با همسایه‌های خود بوده است. این کشور هیچ زمان با همسایگان دچار گسست نشده و سیاست آن همواره نرم و برمبنای عدم تعارض به همسایه‌ها بوده است.

این مقام وزارت امور خارجه طالبان در این یادداشت نگاشته است که احیا و تقویت روابط با همسایه‌ها اولویت سیاست حکومت سرپرست است.

او نوشته است که حکومت سرپرست برای داشتن روابط نیک با جهان به ویژه همسایگان خود و تقویت این روابط تلاش کرده است.

فیضان در بخش دیگری از این یادداشت که به خبرگزاری وطن 24 فرستاده نوشته است: «افغانستان به هیچ کسی اجازه نداده و نمی‌دهد که از خاک این کشور، همسایه‌ها را تهدید کنند.»

این اظهارات درحالی از سوی وزارت خارجه طالبان مطرح می‌شود که عباس عراقچی، وزیر امور خارجه دولت چهاردهم شب گذشته در اولین مصاحبه تلویزیونی خود تاکید کرد که کشورهای همسایه و منطقه اولویت اول سیاست خارجی خواهد بود.

وزیر خارجه در همین رابطه افزود که حرکتی که در دولت شهید رئیسی شروع شد، با قوت ادامه پیدا می‌کند.

او همچنین در این مصاحبه بر تقویت ترانزیت منطقه‌ای تاکید کرد و در تشریح برنامه‌های خود در مجلس برای گرفتن رای اعتماد در ادامه سیاست حسن همسایگی تاکید کرد.

عراقچی گفته بود که در دوره وزارت او سیاست حسن همسایگی با قوت به پیش خواهد رفت و تلاش می‌کند تا فرصت‌های سیاسی و اقتصادی با همسایگان نتیجه بخش باشد.

پیشنهاد:   ایران خواستار کمک به افغانستان برای مقابله با تروریسم، مواد مخدر و تامین صلح شد
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=33504

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *