تأکید آمریکا بر لزوم تعیین نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که این کشور قویا از تعیین نماینده‌ ویژه از سوی دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان حمایت می‌کند و دبیرکل این سازمان هرچه زودتر باید برای تعیین آن اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری ایراف، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه‌ آمریکا روز سه‌شنبه، ۲۴ بهمن، در یک نشست خبری اعلام کرد که این کشور قویا از درخواست قطعنامه‌ شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تعیین نماینده‌ ویژه در امور افغانستان حمایت می‌کند و از دبیرکل سازمان ملل می‌خواهد که هرچه زودتر این نماینده را تعیین کند.

آقای میلر این اظهارات را در پاسخ به پرسشی درباره‌ موضع دولت آمریکا در نشست نمایندگان کشورها در امور افغانستان که قرار است در دوحه برگزار شود، بیان کرده است.او گفته است که توماس وست و رینا امیری؛ نمایندگان ویژه‌ آمریکا در امور افغانستان در نشست دوحه اشتراک خواهند کرد.

میلر علاوه کرده است که نشست دوحه بر اساس قطعنامه‌ شورای امنیت برگزار می‌شود و آمریکا از درخواست قطعنامه حمایت می‌کند.سخنگوی وزارت خارجه‌ آمریکا افزوده است که یک نماینده‌ ویژه برای هماهنگی تعاملات بین‌المللی در مورد افغانستان برای دستیابی به «اهداف تعیین‌شده در این قطعنامه موقعیت خوبی خواهد داشت».

این در حالی است که حکومت سرپرست افغانستان و کشورهای منطقه با تعیین چنین نماینده‌ای مخالف اند.حکومت سرپرست افغانستان می‌گوید که با حضور دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در کابل (یوناما)، نماینده‌ ویژه ضرورت نیست.

دومین نشست نمایندگان ویژه‌ی کشورها در امور افغانستان قرار است به روزهای ۱۸ و ۱۹ ماه جاری میلادی در دوحه برگزار شود.این نشست با میزبانی آنتونیو گوترش؛ دبیرکل سازمان ملل متحد برگزار می‌شود و در آن پیشنهادات گزارش «ارزیابی مستقل افغانستان» بر اساس قطعنامه‌ ۲۷۲۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد بررسی می‌شود.

پیشنهاد:   مک کال: وعده‌های «بایدن» نادرست و توهین‌آمیز است
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=5673

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *