پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

بی‌ثباتی در مرزهای افغانستان؛ ۱۴۰۰ پاسگاه ارتش پاکستان در برابر ۲۰۰ پاسگاه طالبان

به گزارش ایراف، احمد شریف چودری، سخنگوی ارتش پاکستان روزگذشته، دوشنبه، 15 مردادماه در جریان یک کنفرانس خبری در مورد امنیت و کنترل مرزها گفت که در هیچ مرزی حتی مرز بین آمریکا و مکزیک هم نمی شود مرزها را به صورت کامل مدیریت کرد.

به گفته سخنگوی ارتش پاکستان اذعان کرد که این کشور تجهیزات کامل مانند هواپیماهای بی سرنشین، پول و تکنولوژی پیشرفته برای امنیت مرزها را در اختیار ندارد.

او معتقد است که امنیت مرزها یکجانبه مدیریت نمی‌شود و افغانستان نیز در این زمینه باید همکاری کند.

سخنگوی ارتش پاکستان مدعی شد که حکومت طالبان کاری برای قاچاق و رفت و آمد غیرقانونی نمی کند.

او افزود که پاکستان بیش از یک هزار و چهارصد ایست بازرسی در مرز با افغانستان دارد اما طرف مقابل تنها 200 ایست بازرسی دارد.

مرز افغانستان و پاکستان یکی از مرزهای تنش آلود برای دو همسایه است.

علاوه براینکه بخش زیادی از درآمد اقتصادی برای افغانستان از این مرز تامین می شود اما چالش های امنیتی و اختلافات مرزی هرازگاهی تنش بین دو کشور را بالا می  برد.

در همین حال، پاکستان در سه سال گذشته شاهد روند  افزایشی حملات تروریستی درخاک خود بوده است که همواره مدعی شده این حملات از خاک افغانستان صورت می گیرد.

تهدید پاکستان به حمله بر پایگاه های«تی تی پی» در خاک افغانستان یکی از اقدامات دولت پاکستان برای مقابله با تروریسم به ویژه ناشی از افغانستان است که برخی مخالفان آن را دلیلی برای تشدید جنگ در منطقه می دانند.

با این حال، نیروهای امنیتی پاکستان درحال گسترش عملیات های امنیتی خود هستند.

پیشنهاد:   اجرای پروژه کاسا- ۱۰۰۰ در افغانستان از سر گرفته می‌شود

در همین رابطه،احمد چودری در بخش دیگری از صحبت‌های خود از افزایش عملیات های ضد تروریسم در پاکستان نیز خبر داد. به گفته او در جریان 7 ماه گذشته نزدیک به 139 تن از نیروهای امنیتی این کشور جان باختند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=31704

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *