به گزارش ایراف، احمد توکور، رییس بنیاد معارف ترکیه در افغانستان دیروز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که بنیاد معارف ترکیه  در 8 ولایت افغانستان با داشتن 46 نهاد آموزشی خدمات آموزشی ارائه می‌دهد.

رییس بنیاد معارف ترکیه با بیان اینکه این مدارس متعلق به هر دو ملت و هر دو دولت است گفت: این مدارس یکی از قویترین پیوندهای برادری و دوستی میان ترکیه و افغانستان به شمار می‌رود.

احمد توکور افزود: «سال گذشته، از ۵۳۱  دانش آموز که از مدارس و مراکز آموزشی ما در امتحان کنکور شرکت کرده‌اند، ۵۱۱ تن به دانشگاه‌های مختلف راه یافتند.»

آقای توکور اظهار کرد که گواهینامه‌های این بنیاد در افغانستان معادل گواهینامه دبیرستان در کشور ترکیه بوده و با شرکت در «امتحانات ورودی دانشگاه‌ها» امتیاز تحصیل در دانشگاه‌های کشور  ترکیه را به‌دست می‌آورند.

مدارس بنیاد معارف ترکیه مدعی است که سیستم آموزشی آن کاملا مجهز و به روز بر معیارهای آموزش و پرورش قرن بیست‌ویکم تنظیم شده است و دانش‌آموزان این بنیاد با فراگیری علم رباتیک، زبان‌های بین‌المللی و سازگار با جامعه امروزی تربیت می‌شوند.

بنیاد معارف ترکیه در سال ۲۰۱۶ تاسیس گردید و در حال حاضر در ۵۴ کشور جهان در بخش آموزش فعالیت دارد و در حال حاضر این بنیاد در ۸ ولایت افغانستان به شمول پایتخت فعالیت دارد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=38204

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *