پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

برنامه طالبان برای «تقویت دانشگاه‌ها» با هدف تأمین نیروی متخصص

به گزارش ایراف؛ محمد عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان در دیدار با سرپرست وزارت علوم طالبان و شماری از رؤسای دانشگاه‌ها و نهادهای علمی افغانستان تأکید کرد که افغانستان برای رفع نیازمندی‌های خود به نیروهای متخصص نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه طالبان فعالیت‌هایی برای آبادی افغانستان و تقویت نهادهای تحصیلی و آموزشی آغاز کرده است افزود: این کشور به نیروهای متخصص نیاز دارد و این نیازمندی‌ها را دانشگاه‌ها می‌توانند برطرف کنند.

معاون سیاسی نخست وزیر طالبان همچنین افزود: حکومت سرپرست بودجه مورد نیاز را در اختیار نهادهای تحصیلات عالی قرار داده است تا دانشگاه‌ها و ادارات تحصیلی به طور اساسی بازسازی شوند و کیفیت این نهادها ضمن ارتقا، مطابق با استانداردها فعالیت کنند.

همچنین ندا محمد ندیم، وزیر تحصیلات عالی نیز در این دیدار گفت: هدف از این نشست‌ها تقویت نظام تحصیلی، هماهنگی نهادهای علمی و تبادل تجربه است.

این درحالی است که بعد از بازگشت دوباره طالبان به قدرت در افغانستان شمار زیادی از نیروهای متخصص از این کشور خارج شدند و به کشورهای مختلف مهاجرت کردند.

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور ایران چندی قبل در جمع مهاجران افغانستانی در مشهد با تاکید بر اینکه افغانستان امروز به نیروهای متخصص نیاز دارد تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان نیاز امروز افغانستان است. مهاجران باید به فکر همکاری در بازسازی افغانستان باشند و ایران از هر نوع حمایتی در این باره دریغ نخواهد کرد.

در این رابطه مطالعه همکاری ایران با طالبان برای حمایت از مردم افغانستان؛ بازگشت نخبگان به افغانستان را تسهیل می کنیم پیشنهاد می شود.

پیشنهاد:   رنگینه حمیدی: در «مدارس جهادی» افغانستان ستیزه‌جویی تدریس نمی‌شود
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29418

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *