پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

ادامه بدرفتاری با مهاجران افغان در زندان‌های پاکستان

به گزارش ایراف؛ برخی از مهاجران افغان که به تازگی از زندان‌های پاکستان آزاد شده‌اند، پس از بازگشت از گذرگاه سپن بولدک قندهار گفته‌اند که با وجود داشتن مدارک قانونی، باز هم از سوی نیروهای پاکستانی بازداشت و در زندان‌ها شکنجه شده‌اند.

این زندانیان با شکایت از رفتار غیرانسانی نیروهای پاکستانی می‌گویند که برخورد نهادهای امنیتی پاکستان با زندانیان افغان، نقض آشکار حقوق بشر است.

یکی از این زندانیان آزاد شده که اکنون در کابل به سر می‌برد گفته است با وجودی که از زندان آزاد شده است، اما هنوز هم آثار شکنجه در بدنش دیده می‌شود.

وی افزوده است: نیروهای امنیتی پاکستان ما را مورد ضرب و شتم قرار دادند. سپس بازداشت کردند، پاسپورت‌ها و پول‌های ما را گرفتند و در ایستگاه‌ های پلیس و زندان‌ها به شدت ما را اذیت کرده‌اند.

شمار دیگر از افغان‌های آزاد شده از زندان نیز گفته‌اند، افزون بر رفتارهای غیرانسانی با افغان‌های زندانی در آن کشور، نیروهای امنیتی پاکستان، کارهای شاقه را نیز توسط آنان انجام داده‌اند.

مسئولان اداره اقوام، سرحدات و قبایل طالبان در قندهار نیز با تایید رفتارهای غیرانسانی با زندانیان افغان می‌گویند که از افغان‌های اخراج شده به گونه کامل، پشتیبانی می‌کنند.

بر بنیاد معلومات مسئولان کمپ موقت شهرستان تخته پل قندهار، از سال پار به این سو، ۶۰۰ مهاجر زندانی شده در پاکستان، به آنان سپرده شده و این روند هم‌چنان ادامه دارد.

این در حالی است که در چند وقت اخیر بازداشت، زندانی و اخراج مهاجران افغان از پاکستان افزایش یافته است.

کشور پاکستان همواره دلیل اخراج مهاجران افغان از این کشور را دست داشتن آنان در حملات تروریستی در خاک پاکستان عنوان کرده اند ادعایی که بارها از سوی مقامات طالبان رد شده است.

پیشنهاد:   ۸ کشته در حمله پهپادی بر خودروی حامل طالبان پاکستانی در پکتیکا

این درحالی است که در روزهای گذشته در تازه ترین مورد در گزارشی دیده‌بان حقوق بشر پلیس ترکیه را متهم به بدرفتاری با مهاجران افغان کرد و گفته است که نیروهای ترکیه با مهاجران افغان و سوری رفتار غیر انسانی داشته اند.

در گزارش دیده بان حقوق بشر آمده است: باید درباره تمامی رفتار ها و مجازات‌های وحشیانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز نیروهای ترکیه بررسی شود.

در این گزارش دیده بان حقوق بشر، به شکنجه شدن مهاجران افغان از سوی نیروهای ترکیه اشاره شده و گفته شده است که این مهاجران با خشونت از این کشور اخراج شده اند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29914

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *