شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
بایدن خطاب به نتانیاهو: اشتباه آمریکا پس از 11 سپتامبر را تکرار نکنید-ایراف

به گزارش ایراف، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در گفت‌وگو با روزنامه تایمز با اشاره به عملکرد رژیم صهیونیستی در این جنگ گفت که این رژیم در غزه دست به فعالیت‌هایی زده است که «نامناسب» بوده است.

بایدن در ادامه مطرح کرد که رژیم صهیونیستی همان اشتباهاتی را انجام می‌دهد که آمریکا پس از 11 سپتامبر انجام داد و جنگ‌های بی پایانی را رقم زد.

او همچنین افزود که عملکرد نتانیاهو در جنگ غزه انگیزه‌های سیاسی دارد.

بایدن در پاسخ به این پرسش که آیا اهداف سیاسی منجر به تداوم این جنگ شده است، گفت که من در مورد آن اظهارنظر نمی‌کنم، اما همه دلایلی که وجود دارند مردم را به این نتیجه‌گیری رسانده است.

در همین رابطه، نیویورک تایمز امروز گزارش داده است که نتانیاهو کاملا این آگاهی را دارد که پایان دادن به جنگ می‌تواند به راحتی منجر به برکناری او شود.

این روزنامه همچنین می‌افزاید که تنش بین بایدن و نتانیاهو ماه‌ها است که آشکار شده. چرا که نخست وزیر رژیم صهیونیستی درخواست‌های آمریکا برای ارسال کمک‌های بیشتر به غیرنظامیان فلسطینی را رد کرده است.

نیویورک تایمز می‌افزاید که اما بایدن در این مصاحبه مراقب بود که از آقای نتانیاهو انتقاد نکند، به جز اینکه قبول کند که او با طولانی کردن جنگ به مقام خود چسبیده است.

او همچنین در این مصاحبه در پاسخ به این سوال که آیا نیروهای رژیم صهیونیستی مرتکب جنایات جنگی در غزه شده گفت: معلوم نیست.

این درحالی است که وزارت بهداشت فلسطین روز گذشته اعلام کرد که در دویست و چهل و دومین روز از جنایات رژیم صهیونیستی، شهدای حملات این جنگ به 82 هزار و 595 نفر رسیده است.

سازمان هلال احمر فلسطین نیز امروز در صفحه رسمی ایکس خود نوشته است که از هفتم اکتبر، نیروهای اشغالگر 33 کارمند و داوطلب جمعیت هلال احمر را به شهادت رسانده‌اند. به گفته این سازمان کمک رسان 19 نفر از این افراد درحال انجام وظیفه بشردوستانه مورد هدف قرار گرفتند.

این جنایات درحالی رخ داده است که دادستان ارشد دیوان کیفری بین المللی در اواخر اردیبهشت ماه اعلام کرد که این دادگاه به دنبال صدور حکم بازداشت برای افرادی است که در درگیری‌های غزه نقش داشته‌اند. از جمله افرادی مثل «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی. این حکم به دلیل متهم‌شدن این مقامات به جنایت علیه بشریت صادر خواهد شد.

همچنین دیوان بین المللی دادگستری توسط آفریقای جنوبی پرونده نسل کشی علیه این رژیم را گشوده است.

چندی پیش ده‌ها هزار معترض خواستار برکناری نتانیاهو شدند .

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=23347

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها